x

10.6.11

အားေပးသင့္ပါတယ္



လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ရက္က အြန္လိုင္းမွာ ညီမေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ စကားစျမည္ေျပာခဲ့တာေလးပါ “အစ္မေရ စင္ကၤာပူက ဘေလာ့ဂါ တစ္ေယာက္ေရးတာကို ဖတ္ဖူးတယ္။ ေနာင္လာေနာက္သားေတြကုိ ဘေလာ့ မေရးဖုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္ တဲ့။ အိမ္မရွင္းျဖစ္၊ ထမင္းဟင္းမခ်က္ျဖစ္၊ အလုပ္ပ်က္လုိ႔ဆုိလား” အဲဒီလိုၾကား ရေတာ့ က်မဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပို႔စ္တစ္ခုအေနနဲ႔ေတာ့ တင္မယ္လို႔ စိတ္ကူးခဲ့ပါတယ္။ က်မရဲ႕အျမင္နဲ႔ယူဆ ခ်က္ကေတာ့ ဒီဘေလာ့ဂ္မွာ ပို႔စ္ စတင္ၿပီးေရးခဲ့တဲ့ (၂၃-၄-၂၀၁၁) ရက္ေန႔မွာ ‘ေနာ္ေဝးကေစတနာ ရွင္မေလးအတြက္’ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ အစၿပိဳးခဲ့ပါတယ္ ရက္ဆက္မဟုတ္ေတာင္ အဆင္ေျပရင္ ေျပသလို ရက္ျခား ၿပီး ပို႔စ္ေလးေတြကို က်မေရးခဲ့ေပမယ့္ က်မရဲ႕ အဓိကအလုပ္ေတြ ဒီကေန႔အထိ တစ္ခုမွ ပ်က္ကြက္ မႈမရွိ ခဲ့တာေတာ့ အမွန္ပါ။ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္ေလ ဘယ္လိုအလုပ္ျဖစ္ျဖစ္ တဖက္စြန္းမေရာက္ဖို႔ေတာ့ အေရး ႀကီးတာေပါ့။ လုပ္ခ်င္တာထက္ လုပ္သင့္တာကို ဦးစားေပးရမယ္မဟုတ္လား။ က်မကို ထမင္းေကြ်းထားတဲ့ အလုပ္ေတြကုိ ဦးစားေပးလုပ္ရသလို အိမ္ရဲ႕ အျခားေသာ ေဝယ်ာဝစၥေတြကိုလည္း ေန႔စဥ္မွန္မွန္ လုပ္ရပါ တယ္။


ပိုတဲ့အခ်ိန္ေလးမွာေတာ့ ဝါသနာအရ ဘေလာ့ဂ္ကို ဖြင့္မိတာပါပဲ။ ဒီဘေလာ့ဂ္မွာ ပို႔စ္ေလးေတြေရးၿပီး တင္တာရယ္။ အခ်ိန္ရရင္ ရသလို ဘေလာ့ဂ္ေလးေတြ လိုက္ဖတ္ရတာကိုက က်မရဲ႕ စိတ္ကိုေပ်ာ္ရႊင္ ၾကည္ႏူးမႈကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ပို႔စ္တစ္ခုခုကို ေရးေနရတဲ့အခ်ိန္မွာလည္း က်မရဲ႕ စိတ္ကိုစုစည္းမႈရရွိေစၿပီး တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈအား ပိုေကာင္းတယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။ က်န္းမာေရး ရႈေထာင့္ကၾကည့္ရင္လည္း စိတ္ညစ္တာ စိတ္ရႈပ္ေထြးမႈရွိတာ မဖိတ္ေခၚပဲ ဝင္ဝင္လာတတ္တဲ့ စိတ္ကိုအေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစ တာေလးေတြအားလံုး အခ်ိန္အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိေတာ့ ေမ့ထားၿပီး စိတ္ေပါ့ပါးမႈ ရတာေပါ့ေနာ္။ က်မအထူး သတိထားတာကေတာ့ ပို႔စ္ေရးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ က်န္းမာေရးအတြက္ ဆီးခ်ဳပ္ ဝမ္းခ်ဳပ္ မျဖစ္ေစဖို႔  ေတာ့ ပိုၿပီးဂရုစိုက္ပါတယ္။ က်မဇြဲ ဘယ္ေလာက္ရွိရွိ ဒီေနရာမွာေတာ့ တစ္လြဲဆံပင္ေကာင္းလို႔ မျဖစ္ဘူးေလ။


                             ခ်က္ျပဳတ္ခ်ိန္တန္ေတာ့လည္း ခ်က္ျပဳတ္ဖို႔ အာရံုစိုက္ခဲ့ပါတယ္


                                 အိမ္အတြင္း အျပင္သန္႔ရွင္းေရးလည္း မလစ္ဟင္းေစရပါဘူး

 ဆရာေတာ္တစ္ပါးရဲ႕ တရားေတာ္မွာ “လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ ေန႔စဥ္အလုပ္ သံုးမ်ိဳးျဖစ္တဲ့ ကာယကံ ဝစီကံ မေနာကံ ဆိုတဲ့ အလုပ္ သံုးမ်ိဳးကိုပဲ လုပ္ၾကပါတယ္။ အလုပ္ကို လုပ္တဲ့အခါမွာလည္း ကုသိုလ္ျဖစ္တဲ့ အလုပ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ျဖစ္တဲ့အလုပ္ ႏွစ္မ်ိဳးရွိၿပီး ေဒါသ ေလာဘ ေမာဟ မပါတဲ့ အလုပ္ကေတာ့ ကုသုိလ္အလုပ္ျဖစ္ ကာ ေဒါသ ေလာဘ ေမာဟ ပါသြားတဲ့အလုပ္ကေတာ့ အကုသိုလ္အလုပ္ျဖစ္ပါတယ္” လို႔ က်မ နာခဲ့တဲ့ တရားေတာ္အရဆိုရင္ ဘေလာ့ဂါတစ္ေယာက္ ပို႔စ္ကိုေရးေနတဲ့အခါမွာ ကာယကံ အလုပ္ကို လုပ္ေနတာပါ။ သူလုပ္ေနတဲ့အလုပ္မွာ ေဒါသ ေလာဘ ေမာဟ ကင္းၿငိမ္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကုသိုလ္ျဖစ္ေစတဲ့ အလုပ္ကို သူ လုပ္ေနျခင္းျဖစ္တယ္လို႔ က်မယူဆပါတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ခံယူခ်က္ျခင္း မတူတာမ်ိဳး လည္း ရွိတဲ့အတြက္ ကိုယ့္ရႈေထာင့္ကေန ကိုယ္ၾကည့္ရင္ေတာ့ အားလံုးဟာ အမွန္ပဲလို႔ ထင္ျမင္ယူဆၿပီး က်မအခုလို ေရးမိတာပါ ဒါကလည္း အတၱလူသားမ်ားရဲ႕ လူ႔သဘာဝပဲမို႔ က်မေရးတဲ့အထဲမွာ တကယ္လို႔မ်ား တဖက္သတ္အျမင္ ျဖစ္ေနခဲ့တယ္ဆိုရင္ျဖင့္ နားလည္ ခြင့္လႊတ္ေပးေစလိုပါတယ္။


လူရယ္လို႔ျဖစ္လာရင္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ထဲ အထီးက်န္စြာ မေနသင့္ပါဘူး ပတ္ဝန္းက်င္ အသိုင္းအဝန္း မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းဆိုတာ အနည္းနဲ႔အမ်ား ဆိုသလိုေတာ့ရွိသင့္တယ္ မဟုတ္ပါလား။ တနည္း အားျဖင့္ေတာ့ တစ္အံုေႏြးေႏြး ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ရဲ႕ ခံစားခ်က္ကို မွ်ေဝေပးႏိုင္ခဲ့တယ္ဆိုရင္ စိတ္ဖိစီးမႈလည္း ၊ေလ်ာ့ပါးသြားေစႏိုင္မွာပါ။ က်မဒီပို႔စ္ေလးကို တင္တာဟာလည္း ‘ေနာင္လာေနာက္သားေတြကုိ ဘေလာ့ မေရးဖုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္’ ဆိုတဲ့ ဘေလာ့ဂ္ဂါကို ဆန္႔က်င္ဖက္ အေနနဲ႔ေရးျခင္း မဟုတ္ပါပဲ က်မရဲ႕ ထင္ျမင္ ယူဆခ်က္ သက္သက္ကိုသာေရးျခင္းပါ။

        ဘေလာ့ဂ္ေရး ဘေလာ့ဂ္ဖတ္ လုပ္ေနေပမယ့္လည္း လူမႈေရးေတြမွာလည္း မပ်က္ကြက္ခဲ့ပါဘူး

             အလုပ္ေတြအားလို႔ ညပိုင္းဆိုရင္ေတာ့ ဘေလာ့ဂ္ေရး ဘေလာ့ဂ္ဖတ္လုပ္ပါတယ္

က်မကေတာ့ ဘေလာ့ဂ္ေရးသူေတြကို အားေပးခ်င္သလို ဘေလာ့ဂ္ ဖတ္သူေတြကိုလည္း အားေပးခ်င္ပါ တယ္။ ကိုယ္မသိေသးတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ဗဟုသုတေတြ အမ်ားႀကီးကိုေလ့လာခြင့္ သိရွိ မွတ္သားခြင့္ ရလာပါတယ္။ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္းမ်ားလည္း တိုးပြားလာၿပီး အခ်င္းခ်င္း သူ႔အခက္အခဲ ကိုယ့္အခက္ အခဲ ကူညီေျဖရွင္းၾကပါတယ္။ ဘာသာေရးဘေလာ့ဂ္ နည္းပညာ ဘေလာ့ဂ္ သုတ ရသ ဘေလာ့ဂ္ မ်ားစြာ ကို က်မေလ့လာခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။ က်မကေနတဆင့္ က်မနဲ႔ဆက္ႏြယ္လ်က္ရွိတဲ့ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းနဲ႔ မိတ္ေဆြ မ်ားလည္း ဘေလာ့ဂ္ေလာကထဲကို ေရာက္ရွိလာၿပီး က်မနဲ႔အလားတူ စာေကာင္းေပေကာင္းမ်ားကို ဖတ္ခြင့္ ရရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘေလာ့ဂ္ေရးသူ ဘေလာ့ဂ္ဖတ္သူတို႔ကို “အားေပးသင့္ပါတယ္”

ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္



ခဏေစာင့္ပါ...

 
©2012 အန္တီတင့္၏ အမွတ္တရေလးမ်ား | Design by Mozz