1.7.11

က်မခ်စ္ေသာ အစ္ကိုႏွင့္ေမာင္ငယ္ညီမငယ္မ်ား



တစ္ခါတစ္ေလေတာ့ စဥ္းစားမိပါတယ္။ က်မမွာသာ အေၾကာင္းကိစၥေတြက ခပ္မ်ားမ်ားရယ္။‘ကိစၥမ်ားေျမာင္ လူတို႔ေဘာင္’ ဆိုသလိုေပါ့ေလ။ ေရးသာေရးေနတယ္ စာဖတ္သူေတြအေနနဲ႔ အျပည့္အဝေတာင္ ယံုပါ့ မလားေပါ့ေနာ္။ တကယ္ေတာ့ တစ္လံုးတစ္ပါဒမွ အပိုစာသားမပါပဲ က်မရဲ႕ ဘဝျဖစ္စဥ္ အမွန္ေတြခ်ည္းပါ။ က်မရဲ႕ ပို႔စ္ေလးေတြကို ႏိုင္ငံအသီးသီးမွာ ေရာက္ေနၾကတဲ့ ေမာင္ႏွမအရင္းအခ်ာမ်ားလည္း ဖတ္တာမို႔ က်မရဲ႕ အျဖစ္သနစ္မ်ားကို က်မအေနနဲ႔ ပံုျပင္တစ္ခုလို ဖန္တီးေရးလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ 

က်မရဲ႕ ေဖေဖက က်မတို႔ေမာင္ႏွမေတြအားလံုး အေပၚထားတဲ့ စည္းကမ္းရွိပါတယ္။ အဲဒီစည္းကမ္းက ေမာင္ႏွမမ်ားအားလံုး အသက္ ၁၀ႏွစ္ေက်ာ္ရင္ ေရကူးတတ္ရပါတယ္။ ေရကူးသင္တဲ့ဆရာနဲ႔ စနစ္တက် သင္ေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အသက္ ၁၈ႏွစ္ေက်ာ္ရင္ ကားေမာင္းတတ္ရပါတယ္။ ကားရွိသည္ျဖစ္ေစ မရွိသည္ ျဖစ္ေစ ပညာတစ္ရပ္အေနနဲ႔ တတ္ေျမာက္ထားရမယ္ဆိုတဲ့ ေဖေဖ့ရဲ႕ ခံယူခ်က္အတိုင္း အလုပ္မ်ားတဲ့ၾကား က ေဖေဖကိုယ္တိုင္ သင္ေပးသလို တစ္ခါတစ္ေလ ယံုၾကည္စိတ္ခ် အားကိုးရေသာ ဒရိုင္ဘာနဲ႔ သင္ေပး ပါတယ္။ အေရးအႀကီးဆံုးအခ်က္ကေတာ့ ေမာင္ႏွမမ်ားအားလံုး ရန္မျဖစ္ရပါဘူး။ မိန္းကေလးျဖစ္ေစ  ေယာက္်ားေလးျဖစ္ေစ ထမင္း ဟင္းခ်က္တတ္ရပါတယ္။ က်မက ငယ္ငယ္ထဲက အစ္မအႀကီးျဖစ္ေတာ့ အငယ္ေတြကို လူႀကီးေတြ ဘယ္လိုခိုင္းခုိင္း သူတို႔ရဲ႕ အလုပ္ေတြကို ဝင္ဝင္ကူရင္း ကိုယ္တိုင္ လုပ္တာမ်ားတဲ့ အတြက္ အငယ္ေတြက က်မကိုခ်စ္လည္းခ်စ္ ရိုေသသမႈလည္းရွိၾကပါတယ္။ ငယ္စဥ္မွာ အထိန္းေတြနဲ႔ ေနရ ေပမယ့္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အသက္အရြယ္ေရာက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ က်မတို႔ကို ေဖေဖကတစ္မ်ိဳး ေမေမကတစ္ဖံု ပံုစံသြင္းပါေတာ့တယ္။ အငယ္ဆံုးႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ အသက္ႀကီးမလာေတာ့သလို အႀကီး ေတြၾကားမွာ နည္းနည္းေခ်ာင္ခိုပါတယ္ း) ဒါေပမယ့္ ေဖေဖလုပ္ထားတဲ့ စည္းကမ္းအတိုင္း ေရကူး ကား ေမာင္းကေတာ့ တတ္ၾကရပါတယ္။

က်မဒီပို႔စ္ကိုေရးေနတဲ့အခါမွာေတာ့ က်မရဲ႕ ေမြးသဖခင္ ေက်းဇူးရွင္ေဖေဖ နဲ႔ ေမြးသမိခင္ ေက်းဇူးရွင္ ေမေမ တို႔မရွိၾကေတာ့ပါ။ ေကြ်းသမိခင္ ေက်းဇူးရွင္ကေတာ့ ရွိေနဆဲပါ။ ေမာင္ႏွမမ်ားရဲ႕ ဝိုင္းဝန္းေထာက္ပံ့မႈနဲ႔ ေအး ခ်မ္းစြာ ေနထိုင္လ်က္ရွိပါတယ္။ က်မတို႔ ငယ္စဥ္က မိဘ ဆရာသမားတို႔အေပၚ အင္မတန္ကို ရိုေသက်ိဳးႏြံမႈ နက္ရိႈင္းၾကပါတယ္။ အိမ္ေရွ႕ဧည့္ခန္းမွာ လူႀကီးေတြရဲ႕ ဧည့္သည္ေရာက္ေနလွ်င္ အခန္းတြင္းမွာသာ ေနရၿပီး မေခၚမခ်င္းအျပင္သို႔ ထြက္လာျခင္းမ်ိဳး မလုပ္ရပါ။ အကယ္၍ လူႀကီးေတြက ေခၚလိုက္လို႔ အျပင္ကိုထြက္ လာရသည့္တိုင္ ဧည့္သည္ကို ရိုရိုေသေသ ေလးေလးစားစား ဂါရဝ ျပဳရပါတယ္။ ဧည့္ခန္းအတြင္းမွ ထမင္း စားခန္းသို႔ ျဖတ္ေလွ်ာက္သြားလွ်င္လည္း ခါးကို ကိုင္းညြတ္လ်က္ အရိုအေသေပးၿပီး သြားၾကရပါတယ္။ အေၾကာင္းကိစၥတစ္ခုခုေၾကာင့္ က်မတို႔ကို ေဖေဖ ေမေမတို႔ ေခၚလွ်င္လည္း သားေတြက ‘ဗ်ာ’ ‘ခင္ဗ်ာ’ လို႔ ထူးသလို သမီးေတြက ‘ရွင္’ ‘ဟုတ္ကဲ့’ လို႔ထူးၾကပါတယ္။ ဒါက က်မငယ္စဥ္ထဲက နားရည္ဝလာခဲ့တာပါ။

က်မရဲ႕ေဖေဖ ေမေမတို႔ သြင္းခဲ့တဲ့ပံုစံအတိုင္း က်မရဲ႕ သားႏွစ္ေယာက္ကိုလည္း သတ္မွတ္ထားတဲ့အသက္ အရြယ္မွာ ေရကူးသင္ေပးခဲ့ပါတယ္ ကားေမာင္းသင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ သားတို႔ေဖေဖကိုယ္တိုင္ သူတို႔ကို ၾကက္ ငါးတို႔ကို အေကာင္လိုက္ ေစ်းကဝယ္ေစၿပီး ၾကက္ခုတ္နည္းမ်ိဳးကအစ ဟင္းခ်က္အဆံုး သင္ေပးခဲ့ပါတယ္ အပိုေဆာင္းၿပီး ေယာက္်ားေလးေတြ တတ္အပ္တဲ့ပညာအျဖစ္ ကိုယ္ခံပညာ ကရာေတးကိုပါ သင္ယူေစခဲ့ ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရာမွာျဖစ္ေစ ‘ဆရာမျပ နည္းမက်’ ဆိုသလို သူ႔နည္းလမ္းနဲ႔သူ ရွိတာကို သားတို႔သိေစခ်င္လို႔ပါ။

က်မရဲ႕ ေဖေဖသက္ရွိထင္ရွား ရွိစဥ္ထဲက က်မဟာအငယ္ေတြကို အၿမဲသြန္သင္တဲ့ စကားစု တစ္စုရွိပါတယ္။ အဲဒီစကားစုကေတာ့ အခုေဖေဖ ေမေမတို႔ အသက္ရွင္ေနတုန္း စိတ္ခ်မ္းသာမႈ အျပည့္အဝ ေပးရမယ္။ လိုအပ္တာမွန္သမွ် ဝိုင္းဝန္းေထာက္ပံ့ရမယ္။ အနီးကပ္ျပဳစုႏိုင္တဲ့ သားသမီးေတြကေတာ့ ေျခဆုပ္လက္နယ္ ျပဳရင္း အနီးကပ္ေနလိုေပမယ့္ အေျခအေန အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ရပ္ေဝးေရာက္ေနတဲ့ သားသမီးေတြကေတာ့ အနီးကပ္မျပဳစုႏိုင္တဲ့တိုင္ ေငြအားနဲ႔ ေထာက္ပံ့ၿပီး ေစာင့္ေရွာက္ရမယ္။ တစ္ေန႔ မေျပာေကာင္းမဆိုေကာင္း တိမ္းပါးသြားမွ ငိုယိုေနတာ မ်ိဳးကို မျဖစ္ဖို႔ ေနာင္တဆိုတာ ဘယ္သူမွ မရေအာင္ေနၾကရန္ ေမာင္ႏွမေတြကို က်မေျပာခဲ့ပါတယ္။ ေမာင္ႏွမအားလံုးကလည္း က်မစကားကို ေျမဝယ္မက်နားေထာင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ေဖေဖ့ရဲ႕ ဆီးခ်ိဳ ေသြးတိုး ႏွလံုး ဒီေရာဂါေတြေၾကာင့္ ေဖေဖဟာ ေဆးရံုကို တက္ရတတ္ပါတယ္။ ေဖေဖ့ရဲ႕ ကုန္က်စရိတ္စုစုေပါင္းကို ေငြတတ္ႏိုင္တဲ့ ေမာင္ႏွမဦးေရနဲ႔ စားၿပီး ဒီလတစ္ေယာက္ကို ဘယ္ေလာက္ေထာက္ပါလို႔ က်မေျပာလိုက္ တိုင္း ေမာင္ႏွမမ်ားက မၿငီးမျငဴ ေငြပို႔ေပးၾကပါတယ္။ ေဖေဖလိုခ်င္တဲ့ ပစၥည္းတစ္ခုခုကို ေတာင္းတၿပီဆိုရင္ လည္း ဘယ္ႏိုင္ငံမွာရရ မျဖစ္ျဖစ္တဲ့နည္းနဲ႔ ရေအာင္ ဝိုင္းဝန္းစဥ္းစား ေျဖရွင္းေလ့ရွိတာမို႔ က်မရဲ႕ ခ်စ္စရာ ေကာင္းေသာ ေမာင္ႏွမမ်ားအေၾကာင္းကို ဒီပို႔စ္ေလးနဲ႔ အမွတ္တရ မွတ္တမ္းတင္လိုက္ပါတယ္။


(အလယ္ကအငယ္ဆံုးညီမေလးကိုေတာ့ တာေလပို႔စ္ေတြတင္ၿပီးခဲ့တဲ့အထိ မေမြးရေသးတာမို႔ ေဖာ္ျပထား ျခင္းမရွိ ေသးပါဘူး)

ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္

ခဏေစာင့္ပါ...

 
©2012 အန္တီတင့္၏ အမွတ္တရေလးမ်ား | Design by Mozz