x

13.1.12

လက္က်န္ဘဝရဲ႕ အမွတ္တရခရီးမ်ား-၂


၄-၁-၂၀၁၂(ဗုဒၶဟူးေန႔) မြန္းမလြဲခင္ စြယ္ေတာ္ေလးဆူကို ဖူးႏိုင္ဘို႔အတြက္ က်မတို႔အဖြဲ႔ တက္ညီလက္ညီ မနက္ ၅နာရီခြဲကို ဟိုတယ္ကေနစတင္ ထြက္ခြာရမွာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ညကထဲက ေမာနင္းေကာ ၄နာရီခြဲလုပ္ေပးဘို႔ Reception ကိုမွာထားခဲ့ပါတယ္။ ဟိုတယ္ကလည္း မနက္စာ Breakfast ကိုမနက္ ၅နာရီ အဆင္သင့္ လုပ္ေပး ထားတဲ့အတြက္ မွန္းထားတဲ့ ၅နာရီခြဲ တိတိမွာ ထြက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ မနက္ေစာေစာမို႔ အလင္းေရာင္ နည္းေသး တာေၾကာင့္ က်မအဆင္ေျပသလိုပဲ ဓာတ္ပံုအနည္းငယ္ကို ရုိက္ျဖစ္ပါတယ္။ စြယ္ေတာ္ေလးဆူကို မြန္းတည့္ မတိုင္မီ အမွီဖူးၿပီး တစ္ဆုတည္းေသာ ဆုကို ေတာင္းရင္ျပည့္တယ္လို႔ ပါးစပ္ရာဇဝင္ တြင္ေနေပမယ့္ က်မေတာ့ အၿမဲ ေတာင္းေနက် ဆုေလးေတြကို ေတာင္းခဲ့ပါတယ္။ ဆုေတာင္းနည္းတာျဖစ္ေစ မ်ားတာျဖစ္ေစ အတိတ္က ကိုယ္ျပဳသမွ် ေကာင္းမႈကံ အေၾကာင္းအေပၚ မူတည္ၿပီး အေၾကာင္းေကာင္းရင္ အက်ိဳးေကာင္းမယ္ မဟုတ္ပါလား။

အာရံုတက္ ဟိုတယ္မွထြက္ခြာ

၁။ ေလာကနႏၵာ စြယ္ေတာ္ဘုရား






အေနာ္ရထာမင္းႀကီးသည္ သီဟိုဠ္ဘုရင္ ဓာတုေသနမင္း ဆက္သေသာ စြယ္ေတာ္တစ္ဆူကို ထပ္မံပြား၍ ရတနာ ဆင္ျဖဴေတာ္တြင္ တင္ကာလႊတ္သည္။ ထိုဆင္ျဖဴေတာ္ ဝပ္ရာအရပ္တြင္ စြယ္ေတာ္ဘုရား တည္မည္ဟူေသာ အဓိဌာန္ေၾကာင့္ ယခုဧရာဝတီ ျမစ္ကမ္းပါး ပုဂံသေဘၤာဆိပ္အနီး ကုန္းျမင့္တြင္ ဆင္ျဖဴဝပ္ရာေထာင့္တြင္ စြယ္ေတာ္ေလးဆူ တည္ရွိသည့္အနက္ ဤစြယ္ေတာ္ျမတ္ဘုရားမွာ တတိယေျမာက္ျဖစ္ၿပီး ပုဂံ၏ အေနာက္ေတာင္ ေထာင့္တြင္ ရွိသည္။ ေစတီ၏ အထက္ပိုင္းတြင္ ထီး၊ ေဖာင္းရစ္မ်ား ဂံုးေလ်ာတစ္လွည့္ အေဖါင္း တစ္လွည့္ ဆင္ထားသည္။ ေခါင္းေလာင္း ပုံသဏၭာန္မွာ ပ်ဴဘုရားမ်ား၏ လက္ရာျဖစ္၍ ရွည္လ်ားၿပီး ေခါင္းေလာင္း နားေကာ့ေနသည္။ မွန္ကူကြက္ သဏၭာန္ ေဖာင္းႂကြ ပန္းခက္ႀကီးမ်ား ေခါင္းေလာင္း ရင္စည္းအျဖစ္ ပတ္ထား သည္။ ေအာက္ေျခတြင္ ၁၆ေျမွာင့္ ပစၥယံႏွစ္ဆင့္၊ ရွစ္ေထာင့္ပစၥယံ သံုးဆင့္ရွိၿပီး ပစၥယံအဆင့္ဆင့္ေပၚသို႔ တက္ရန္ ေတာင္ ေျမာက္ အေရွ႕ဘက္တို႔တြင္ နတ္လမ္းေလွကားမ်ား ရွိသည္။

ေလာကနႏၵာ၏ အေရွ႕ဘက္ တန္ေဆာင္းအတြင္းတြင္ အေနာ္ရထာမင္းႀကီး ကိုးကြယ္ခဲ့ေသာ ဆုေတာင္းျပည့္ ဆင္းတုေတာ္ တစ္ဆူရွိရာ ပုဂံျပည့္ (၅)ျပည့္တြင္ တစ္ဆူအပါအဝင္ ျဖစ္သည္။ အေရွ႕ဘက္ တန္ေဆာင္းေက်ာ ဘက္တြင္ရွိ ခရစ္ႏွစ္ ၁၂၀၇-ခုႏွစ္ ေရးထိုး ေက်ာက္စာတိုင္ စာေၾကာင္းေရ ၂၀တြင္ (ေလာကနန္တာ) ဟူေသာ စာလံုးေတြ႔ရသည္။

ေလာကနႏၵာစြယ္ေတာ္မွ တုရင္ေတာင္စြယ္ေတာ္သို႔အသြား

၂။ တုရင္ေတာင္စြယ္ေတာ္












ပုဂံၿမိဳ႕ အေရွ႕ေတာင္ဘက္ ေျခာက္မိုင္အကြာ တုရင္ေတာင္ထိပ္တြင္ တည္ရွိၿပီး အေနာ္ရထာမင္းႀကီး တည္ထား ကိုးကြယ္ခဲ့ေသာ စြယ္ေတာ္ျမတ္ ေစတီတစ္ဆူျဖစ္သည္။

တုရင္ေတာင္မွာ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅သန္းက ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ သဲေက်ာက္ေတာင္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ တုရင္ေတာင္ႏွင့္ တစ္ဆက္တည္း သက္လူမ်ိဳးတို႔ ေနထိုင္ခဲ့ေသာ သက္စိုးေတာင္ရွိသည္။ တုရင္ဟူေသာ အဓိပၸာယ္မွာ တုရဂၤဟူေသာ ပါဠိမွာလာၿပီး (ျမင္းႏွင့္တူေသာေတာင္) ဟူ၍ အဓိပၸာယ္ရသည္။ အေနာ္ရထာ မင္းႀကီးက စြယ္ေတာ္ပြား တစ္ဆူအား ဆင္ျဖဴရတနာေပၚတြင္ တင္၍ အဓိဌာန္ျဖင့္ လႊတ္ရာ ဆင္ျဖဴေတာ္သည္ ဤ ေတာင္ထိပ္သို႔ တက္၍ ဝပ္ေသာေၾကာင့္ စြယ္ေတာ္ပြားကို ဌာပနာ၍ ေစတီတည္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

တုရင္ေတာင္ေစတီ၏ အထက္ပိုင္းထီးမွာ ေသးသြယ္ ခြ်န္တက္သည္။ ေခါင္းေလာင္းပံုမွာ လံုးဝန္း ပုျပတ္ၿပီး ေခါင္းေလာင္းပံု ေအာက္ေျခတြင္ ရွစ္ေျမွာင့္ ပစၥယံရွိသည္။ ထိုပစၥယံမ်ားကို ဆင္ရုပ္ ၃၂ရုပ္ျဖင့္ခံထား၏။
တုရင္ေတာင္ စြယ္ေတာ္ျမတ္၏ အနီးတြင္ ျမန္မာစာေပ သမိုင္းတြင္ ထင္ရွားေသာ ေစာရဟန္း ေက်ာက္စာတိုင္ႏွင့္ အေနာက္ဘက္တြင္ ျမကန္ရွိသည္။ ေစတီေတာ္အား ဝန္းရံပူေဇာ္ေနေသာ ရွင္ေမာဂၢလိတိႆပုတၱ၊ ရွင္ေသာဏ၊ ရွင္ဆပၸဒဓမၼ၊ ရွင္ဓမၼပါလ၊ ရွင္ဗုဒၶေယာသ၊ ရွင္ပံ့သကူႏွင့္ ရွင္ဓမၼရံသီ ရဟႏၲာ ရုပ္ထုမ်ားရွိသည္။ ရွင္အရဟံ တရား အားထုတ္ခဲ့ေသာ ေက်ာက္သားဂူႏွင့္ တုရင္ေတာင္၏ အေရွ႕ဘက္၊ ေတာင္ပရြာ ေျမာက္ဘက္တြင္ ရွင္အရဟံ မေထရ္ျမတ္၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ား ဌာပနာထားသည့္ (ထီးတန္ေဆာင္း) ေစတီရွိသည္။

တုရင္ေတာင္စြယ္ေတာ္မွ တန္႔ၾကည့္ေတာင္စြယ္ေတာ္သို႔


ဗူးဘုရားမွ တဆင့္ ေမာ္ေတာ္ႏွင့္သြားရန္

ေမာ္ေတာ္ဆိပ္သို႔အဆင္း
ရင္သပ္ရႈေမာဘြယ္ရႈခင္း
တန္႔ၾကည့္ေတာင္ ဘုရားဖူးမ်ားအား တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ပို႔ရန္ ေမာ္ေတာ္မ်ား
စင္းလံုးငွား က်ပ္ ၂၀,၀၀၀


ျမစ္အလယ္တြင္
ျမစ္ကူးေနေသာ ဇက္
အေဒၚမ်ားရဲ႕ အမွတ္တရ
တီတင့္ကအေအးႀကိဳက္ေပမယ့္ အေအးေၾကာက္တယ္ း)
မံႈရီဝိုးတိုးဝါးတားနဲ႔ဖူးလိုက္ရတဲ့ တန္႔ၾကည့္ေတာင္စြယ္ေတာ္







ဇက္ဆိပ္မွ အငွားကားေနရာသို႔သြားရန္ လမ္းေၾကာ
ေမာ္ေတာ္ေမာင္းသူမွ ကူညီေဖးမ
Town Ace ကိုငွားလို႔မရ အလွည့္က်အတိုင္း ကားမ်ားသတ္မွတ္ထား
ေစ်းက က်ပ္ ၅၀၀၀ ပိုသက္သာတဲ့ ဂ်စ္ကားအလွည့္ပါ (က်ပ္ ၁၅,၀၀၀) အသြားအျပန္ခရီး

ရႈခင္းေတြေငးလို႔မဝ ၾကည့္လို႔မဆံုး



၃။ တန္႔ၾကည့္ေတာင္စြယ္ေတာ္

ေရာက္ခဲ့ၿပီ တန္႔ၾကည့္ေတာင္စြယ္ေတာ္ ေျခရင္းသို႔

ဘိုးဘြားမ်ားအတြက္ အလွဴခံ (တန္႔ၾကည့္ေတာင္ေျခတြင္ ဘိုးဘြားရိပ္သာဖြင့္ထား)




တန္႔ၾကည့္ေတာင္စြယ္ေတာ္ရဲ႕ တစ္ဆင့္နိမ့္ေနရာရွိ ဗ်ာဒိတ္ေပး ဘုရားႀကီး


 









ေစာင္းတန္းမ်ားကို အေပၚမွျမင္ရပံု

ဧရာဝတီျမစ္၏ အေနာက္ဘက္တြင္ရွိ၍ အေနာ္ရထာမင္းႀကီး အဓိဌာန္ျဖင့္ လႊတ္ေသာ ဆင္ျဖဴရတနာ ဒုတိယ အႀကိမ္ ရပ္တန္႔ေတာ္မူေသာ ေနရာ၍ ျမတ္စြယ္ေတာ္ ဌာပနာျခင္းျဖစ္သည္။

ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရားသည္ သက္ေတာ္ (၇၀) ဝါေတာ္(၃၅)ဝါ အေရာက္ ေဒသစာရီ ႂကြေတာ္မူစဥ္ ျမစ္တစ္ဖက္ကမ္းရွိ လွမ္းျမင္ရေသာ ေနရာသည္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ ေပါကၠံေရႊျပည္ ေပၚထြန္းလိမ့္မည္ ဟူေသာ ဗ်ာဒိတ္ထားေတာ္ မူသည္။ ေတာင္ေပၚမွ တန္႔ၾကည့္၍ ဗ်ာဒိတ္ေပးေတာ္ မူေသာေၾကာင့္ ထိုေတာင္အား တန္႔ၾကည့္ေတာင္ဟု တြင္၏။
သကၠရာဇ္ ၃၉၆-ခုႏွစ္တြင္ ရွင္အရဟံ မေထရ္၏ တိုက္တြန္းခ်က္အရ အေနာ္ရထာမင္းႀကီးသည္ သီဟိုဠ္မင္းထံမွ ရေသာ စြယ္ေတာ္ျမတ္ကို ဆင္ျဖဴရတနာတြင္ တင္၍ အဓိဌာန္ျဖင့္လႊတ္ရာ ဆင္ျဖဴေတာ္သည္ ပုဂံနန္းေတာ္အား သံုးပတ္ လွည့္ၿပီးေနာက္ ဧရာဝတီျမစ္သို႔ ကူးေလသည္။ ထို႔ေနာက္ တန္႔ၾကည့္ေတာင္ထိပ္ ေတာင္ပူဇာတြင္ ပဆစ္တစ္ဖက္ တုပ္၍ ဆင္ျဖဴေတာ္ ေအာ္သျဖင့္ ရွင္အရဟံအား အေနာ္ရထာက ေမးေလွ်ာက္ရာ ရွင္အရဟံက မင္းႀကီး ေၾကာက္ေတာ္မူသည္ကို သိ၍ ထိုအရပ္၌ (ရွစ္မ်က္ႏွာသက္ေတာ္ရွည္) ဘြဲ႔အမည္ တြင္ေသာ ဘုရားတည္သည္။ ဆင္ျဖဴေရာက္သည့္ ေန႔မွစ၍ မိုးႀကီးသည္းထန္စြာ ရြာေသာေၾကာင့္လည္း ရွင္ပင္မိုးေကာင္း ဘုရားတစ္္ဆူ တည္သည္။ ဆင္ျဖဴေတာ္က အေနာက္စူးစူး ေတာင္ေျခသို႔ သြားၿပီး မာန္သြင္းေသာ ေနရာ၌ ဆင္မာန္သြင္း ဘုရား တည္သည္။ ေနာက္ဆံုး ဆင္ျဖဴေတာ္ ယခုေစတီတည္ေသာ ေနရာ၌ ဝပ္သျဖင့္ စြယ္ေတာ္ျမတ္အား ဌာပနာ၍ သကၠရာဇ္ ၁၉၇-ခုႏွစ္တြင္ တန္႔ၾကည့္ေတာင္ စြယ္ေတာ္ျမတ္ကို တည္သည္။
ပုဂံေနဝင္ခ်ိန္တြင္ ေနလံုးႀကီးသည္ တန္႔ၾကည္ေတာင္ေအာက္သို႔ ငုတ္လွ်ိဳးသြားသည္ျဖစ္ရာ ပုဂံ (Sun Set) ရႈခင္းတြင္ ကမ႓ာလွည့္ ခရီးသြားတို႔ အႀကိဳက္ဆံုးျဖစ္သည္။ ျမန္မာ ဘုရားဖူးမ်ားမွာမူ စြယ္ေတာ္ေလးဆူဖူးသည္။ အဓိဌာန္ျဖင့္ ထိုတန္႔ၾကည့္ေတာင္ စြယ္ေတာ္ရွိရာသို႔ စက္ေလွတစ္တန္ ကားတစ္တန္ အပင္ပန္းခံ၍ သြားေလ့ ရွိၾကသည္။


တန္႔ၾကည့္ေတာင္စြယ္ေတာ္မွ အျပန္ခရီးမွာ ကုသိုလ္ယူ (လိုက္ခ်င္သူမ်ားကိုအခမဲ့တင္ေခၚခဲ့ း))



၄။ စြယ္ေတာ္ျမတ္လႈံေရႊစည္းခံု






ကိုယ္ကိုေစာင့္ေသာ ကိုယ္ေစာင့္နတ္(ေရႊစည္းခံုေစတီတြင္သာရွိ)
 ေရႊဆိုင္းမ်ားကပ္လွဴအၿပီး
အေဒၚမ်ားနဲ႔ ညီအစ္မႏွစ္ေယာက္ အမွတ္တရ


ပုဂံနန္းစံသက္ သကၠရာဇ္ ၃၉၃ ခုႏွစ္တြင္ အႏုရုဒၶါ(ေခၚ) အေနာ္ရထာမင္းႀကီးသည္ သိၾကားေပးေသာ အိပ္မက္အရ သီဟိုဠ္ကြ်န္းသို႔ သံတမန္ ေစလႊတ္၍ စြယ္ေတာ္ျမတ္ ပင့္ေတာ္မူေစသည္။ သီဟိုဠ္ဘုရင္ ဓာတုေသန မင္းကလည္း ေက်းဇူးဆပ္ေသာအားျဖင့္ စြယ္ေတာ္ပြား တစ္ဆူ ေပးအပ္လိုက္ရာ အေနာ္ရထာမင္းႀကီး ကိုယ္တိုင္ သီရိပစၥယာ ဧရာဝတီျမစ္ထဲသို႔ လည္ပင္းတိုင္ေအာင္ ဆင္းေတာ္မူကာ စြယ္ေတာ္ကို ႀကိဳေတာ္မူသည္။ နန္းေတာ္ တြင္းဝယ္ ရတနာျပသာဒ္ျဖင့္ ပူေဇာ္ကာ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေတာ္မူေစ၏။ ထို႔ေနာက္ ရွင္အရဟံ တိုက္တြန္းေတာ္ မူေသာေၾကာင့္ စြယ္ေတာ္ျမတ္ကို ဆင္ျဖဴရတနာျဖင့္ တင္ကာ လႊတ္ေတာ္မူရာ ဆင္ျဖဴရတနာသည္ ပုဂံၿမိဳ႕ အေရွ႕ေျမာက္အရပ္ သဲစည္းခံုတြင္ ဝပ္ေတာ္မူေလသည္။ သဲစည္းခံုဆိုသည္ကား ေအာက္ေျခခိုင္ခန္႔မည္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ မင္းႀကီး စိတ္မေကာင္း ရွိေတာ္မူရာ ထိုည၌ သိၾကားမင္းက ဤေျမသည္ သာသနာ ၅၀၀၀ အရွည္ တည္တံ့ရန္ ေျမျဖစ္ပါသည္။ စိတ္မေကာင္း မရွိပါႏွင့္ဟု အိပ္မက္ ေပးေလရာ အေနာ္ရထာ မင္းႀကီးလည္း ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာစြာျဖင့္ ထိုေျမအား ေက်ာက္ေျမ အျဖစ္သို႔ ဖို႔ကာ သံျပားကြပ္ၿပီး သကၠရာဇ္ ၃၉၃ ခုႏွစ္ တြင္ ေရႊစည္းခံုေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီး၌ သီဟိုဠ္မွရေသာ စြယ္ေတာ္အျပင္ တရုတ္ျပည္မွရေသာ ျမဆင္းတု၊ သေရေခတၱရာမွ ရေသာ ဘုရားသခင္၏ သင္းက်စ္ေတာ္ႏွင့္ မင္းႀကီး၏ ကိုယ္စားေတာ္ ရတနာပန္းေတာင္း ဖက္ဟန္ ေရႊစင္ သြန္း၍ ဌာပနာေတာ္မူသည္။

ေရႊစည္းခံု အတြင္းကပ္ေစတီအား သကၠရာဇ္ ၄၂၁ ခုတြင္ ၿပီးစီးေအာင္ျမင္ေတာ္ မူေသာ္လည္း အေနာ္ရထာ မင္းႀကီး၏ စိတ္ထဲဝယ္ ဖိနပ္ေျမ သံေတာင္ ၃၂၀ ရွိေသာ အျပင္ကပ္ေစတီအား တည္ထားေတာ္မူခ်င္သည့္ ဆႏၵမွာ မေအာင္ျမင္ဘဲ ျဖစ္ရရွာသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကိုးခရိုင္နယ္သို႔ ထြက္ေတာ္မူၿပီး အျပန္ သရပါ တံခါးအဝင္၌ ေအာင္သာဘက္တြင္ ကြ်ဲဆိုးႀကီး တစ္ေကာင္ ေသာင္းက်န္းေနသည္ဟု ၾကား၍ သြားေရာက္ ႏွိမ္ႏွင္း ရာတြင္ ကြ်ဲရိုင္းခတ္၍ နတ္ရြာစံေတာ္မူရွာသည္။
သကၠရာဇ္ ၄၄၆ ခုႏွစ္တြင္ နန္းတက္ေတာ္မူေသာ က်န္စစ္မင္းႀကီးသည္ ေရႊစည္းခံု ေစတီေတာ္အား သကၠရာဇ္ ၄၅၁ ခု တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း ၁၃ရက္ေန႔တြင္ အေနာ္ရထာမင္း၏ ဆႏၵအတိုင္း ဖိနပ္ေျခသံေတာင္ (၃၀၀) အျမင့္ သံေတာင္(၈၀) ရွိေသာ အျပင္ကပ္ ေစတီကို တည္ေတာ္မူသည္။

စြယ္ေတာ္ေလးဆူကို ဖူးၿပီးတဲ့အခါမွာေတာ့ ေန႔လည္ ၁၁နာရီခြဲေလာက္ျဖစ္ေနၿပီမို႔ က်မရဲ႕ အိမ္ဦးသခင္ရဲ႕ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္း မိသားစု အိမ္မွာ ေန႔လည္စာကို စားျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဟင္းဖြယ္ရာ စံုလင္စြာနဲ႔ ရင္းႏွီးခင္မင္စြာ က်မတို႔အုပ္စုႀကီးကို လိုေလေသးမရွိ ေကြ်းေမြးဧည့္ခံခဲ့တဲ့အတြက္ အားမနာႏိုင္ေတာ့ပဲ ဆာေလာင္ေနတဲ့ က်မတို႔ အဖြဲ႔လည္း ဒါနေျမာက္ေအာင္ အားေပးပါတယ္ ဟင္းခြက္ေတြကို ဓာတ္ပံုရိုက္ရမွာ အားနာလို႔ မရိုက္ျဖစ္ေတာ့ဘူး း)

အိမ္ဦးသခင္ရဲ႕သူငယ္ခ်င္းက ေန႔လည္စာနဲ႔ဧည့္ခံ (ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ မႏုေရ)

ေန႔လည္စာစားၿပီး စကားစျမည္ေျပာၾကကာ ေန႔လည္ ၁နာရီခန္႔မွာ ပုပၸါးေတာင္ကို ခရီးဆက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ၂နာရီ ၂၀မိနစ္မွာ ပုပၸါးေတာင္ကိုေရာက္ခဲ့ၾကၿပီး ေတာင္ထိပ္ေရာက္ေအာင္ မတက္ေတာ့ပဲ သံတံခါးနားအထိသာ တက္ခဲ့ ကာ ျပန္ဆင္းလာပါတယ္။

ပုပၸါးေတာင္ႀကီးကို နတ္တို႔ေပ်ာ္စံရာ နတ္ေတာင္ႀကီး အျဖစ္ေခၚေဝၚၾက၏။ အေနာက္တိုင္းသား အခ်ိဳ႕ကလည္း ပံုျပင္ဒ႑ာရီလာ အိုလံပတ္စ္ေတာင္ႀကီးဟု တင္စားေခၚဆိုၾကေလသည္။

ပုပၸါးေတာင္သည္ ေတာင္ထိပ္ေပါင္းမ်ားစြာကို ဖြဲ႔စည္းေပါင္းစပ္ထားသည့္ ေတာင္တန္းႀကီးျဖစ္၏။ ေတာင္မႀကီး၏ အေနာက္ေတာင္စြယ္ရွိ ကလပ္သ႑ာန္ ေတာင္ကို ‘ေတာင္ကလပ္’ ဟု ေခၚဆိုၾကသည္။ ပုပၸါးေတာင္ကလပ္မွာ အျမင့္ေပ ၂၄၁၇ေပ ရွိၿပီး မတ္ေစာက္လွ၏။ ထူးျခားသည္က အျခားေသာေတာင္မ်ားႏွင့္ မဆက္စပ္ပဲ တစ္သီး တစ္ျခား တည္ရွိျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ပုပၸါးေတာင္ဝန္းက်င္တြင္ ေျမာက္ျမားစြာေသာ ေတာင္ ကုန္း ေတာင္တန္း တို႔ကို ေတြ႔ရွိရ၏ ယင္းတို႔အနက္ မွန္ျပေတာင္ႏွင့္ ငွက္မနားေတာင္ေခၚ ေတာင္ထြတ္ႀကီးႏွစ္ခု မွာ အျမင့္ဆံုးျဖစ္၏
ျမန္မာရာဇဝင္ က်မ္းမ်ား၌ အေစာဆံုးေတြ႔ရွိရေသာ မွတ္တမ္းမွာ ဒုတိယပုဂံေခတ္ ေသလည္ေၾကာင္မင္း လက္ထက္ (ခရစ္ႏွစ္ ၃၄၄-၃၈၇)တြင္ ေသလည္ေၾကာင္မင္းသည္ ဧရာဝတီ ျမစ္ေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ တေကာင္းမွ ပုဂံသို႔ ေမ်ာပါလာသည့္ စကားပင္တံုးႀကီးကို ဆယ္ယူကာ နတ္ေမာင္ႏွမ ရုပ္ထုလုပ္ ကိုးကြယ္ခဲ့သည္ ဟုဆို၏။ ထို႔ေနာက္ ပုပၸါးေတာင္သို႔ ပုိ႔ေဆာင္ကာ နတ္ကြန္းေဆာက္လုပ္ ပူေဇာ္ပသေစခဲ့သည္။

ထိုေခတ္အခါက ပုဂံမင္းတု႔ိအေနျဖင့္ မိဖုရား၊ သားေတာ္၊ သမီးေတာ္၊ မွဴးမတ္အစံု ၿခံရံလ်က္ ႏွစ္စဥ္ နတ္ေတာ္လတိုင္း ပုပၸါးသို႔ သြားေရာက္ကာ နတ္ပြဲသဘင္ က်င္းပခဲ့ၾကသည္ ဟုဆို၏။ နတ္ပူေဇာ္ပသရာ၌ ယဇ္ ပူေဇာ္ ဓေလ့လည္း ရွိခဲ့ဟန္တူပါသည္။ ယင္းနတ္ ေမာင္ႏွမတို႔သည္ကား ပုပၸါး၏ အဦးဆံုးနတ္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ ပန္းပဲေမာင္တင့္တယ္ ေမာင္ႏွမနတ္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ နတ္ရုပ္ထုမ်ားကို ေရႊျဖင့္ ေရးႏွိပ္ထားသည္ဟုလည္းဆို၏။

ပုပၸါးေမာင္ႏွမ နတ္ရုပ္မ်ား ပုပၸါးေဒသသို႔ ေရာက္ရွိလာခ်ိန္မွ စ၍ ျမန္မာတို႔၏ နတ္ကိုးကြယ္မႈ ဓေလ့ က်ယ္ျပန္႔စြာ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့၏။ အုပ္ခ်ဳပ္သူ ဘုရင္မင္းျမတ္ ကိုယ္တိုင္ အသိအမွတ္ ျပဳထားသျဖင့္ ႏိုင္ငံေစာင့္နတ္ ကိုးကြယ္သူ တစ္ဦးခ်င္းအတြက္ အိမ္ေစာင့္နတ္လည္း ျဖစ္လာေၾကာင္း ယေန႔တိုင္ ျမန္မာနတ္ေလာကတြင္ အေရးပါဆံုးေသာ နတ္တို႔ျဖစ္လာေၾကာင္း သမိုင္းပညာရွင္ တစ္ဦးကဆိုပါသည္။

 ပုပၸားေတာင္သို႔အသြားခရီးလမ္း


 ပုပၸါးေတာင္ကလပ္











 
အံ့ဘြယ္(၉)ပါး
ပုပၸါးေတာင္ႏွင့္ပတ္သက္လာလွ်င္ အံ့ဘြယ္(၉)ပါး ရွိေၾကာင္း အဆိုရွိၾကသည္။
၁။ ပန္းပဲအလုပ္လုပ္၍ မထြန္းကားႏိုင္ျခင္း
၂။ ေျမအိုးေျမခြက္လုပ္၍ မႀကီးပြားႏိုင္ျခင္း
၃။ ဇာတ္ရုပ္ေသးပြဲသဘင္ တည္ေထာင္၍ မထြန္းကားႏိုင္ျခင္း
၄။ ေဆးဘက္စံုေပါမ်ားျခင္း
၅။ ပန္းမ်ိဳးစံုေပါမ်ားျခင္း
၆။ နတ္ျမင္းရွိျခင္း
၇။ စိမ့္စမ္းေရထြက္ ေပါမ်ားျခင္း
၈။ နတ္က်ားရွိျခင္း
၉။ ေႁမြဆိုးမရွိျခင္း တို႔ျဖစ္ၾကေလသည္။

ပုပၸားေတာင္ကအျပန္အဆင္းမွာ အိမ္ဦးသခင္ဆီက ဖုန္းလာတယ္  ေရႊဝင္းၿခံကိုဝင္ခဲ့ၿပီး ဓာတ္ပံုေလးဘာေလး ရိုက္ပါလားတဲ့ ဆရာေတာ္က ေက်ာက္ဆည္ဘက္ ေရာက္ေနေပမယ့္ ဆရာေတာ္ရဲ႕ လက္ေထာက္ဦးဇင္း ရွိတယ္ဆိုလို႔ ဝင္ေရာက္ေလ့လာခဲ့ပါတယ္။


 ေရႊ၀င္းၿခံ








 ေဆာက္လုပ္ဆဲ

ပုပၸားေတာင္ကေန ညေန ၄နာရီခန္႔မွာ ျပန္လည္ထြက္ခြာခဲ့ပါတယ္။ မနက္၅နာရီခဲြကေန စတင္လႈပ္ရွားမႈဟာ ညေန၅နာရီ၃၀မွာ အဆံုးသတ္ သြားပါတယ္။ အားလံုးလည္း ပင္ပန္းေနၿပီး ညေနစာထမင္းကို အျပင္ထြက္မစားခ်င္တာေၾကာင့္ ကုေဋႂကြယ္ စားရိပ္မြန္ကေန ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ ထမင္းေၾကာ္တို႔ ဝယ္ကာ ဟိုတယ္ကိုျပန္လာခဲ့ၾကပါတယ္။ 

 ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ ထမင္းေၾကာ္ဝယ္တဲ့ေနရာ
ဘေလာ့ဂ္စေရးကထဲက တိုက္ဆိုင္မႈေလးေတြရွိတိုင္းဘေလာ့ဂါေတြကို သတိရတယ္ 
Black rose ကိုျမင္ေတာ့ Black roze ပစ္ပစ္ကို သတိရသြားတယ္ေလ း)

(လွ်ပ္တစ္ျပက္မဟာပုဂံ-ေရနံ႔သာဝင္းေမာင္ႏွင့္ အပူပိုင္းေဒသ၏အိုေအစစ္ ပုပၸါး- တင္ႏိုင္တိုးမွ မွီျငမ္းျခင္းပါ)

လူသားအားလံုး စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမ ခ်မ္းသာသုခနဲ႔ျပည့္ဝၾကပါေစ။

ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္

ခဏေစာင့္ပါ...

 
©2012 အန္တီတင့္၏ အမွတ္တရေလးမ်ား | Design by Mozz