23.1.12

လက္က်န္ဘဝရဲ႕ အမွတ္တရခရီးမ်ား-၃


၅-၁-၂၀၁၂ (ၾကာသာပေတးေန႔)မွာ က်မတို႔အဖြဲ႔ မၾကာေသးမီအခ်ိန္က တည္ေဆာက္ၿပီးစီး ဖြင့္လွစ္ခဲ့တဲ့ ဧရာဝတီ တံတား(ပခုကၠဴ) ကိုကူးၿပီး ပခုကၠဴဘက္မွာရွိတဲ့ ဘုရားမ်ားကို သြားေရာက္ဖူးၾကဘို႔ အတြက္ သေဘာတူခဲ့ၾကပါ တယ္။ အိမ္ဦးသခင္ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းတို႔ စံုတြဲက လိုက္ပို႔ေပးမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ က်မတို႔အဖြဲ႔ ကားႏွစ္စီးနဲ႔ လူခြဲၿပီး ဘုရားဖူးထြက္ဘို႔ အခ်ိန္မနက္၇နာရီခြဲကို သတ္မွတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ မနက္ ၇နာရီမွာ Breakfast စားၿပီး ၇နာရီမွာ သြားဘို႔အသင့္ ေစာင့္ေနစဥ္မွာ ဟိုတယ္နဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ကေန လူစီးဗူေဗာင္းႀကီးေတြ တစ္လံုးၿပီးတစ္လံုး တက္လာတာကိုေတြ႔ရပါတယ္။ တိတိက်က်ေတာ့ မေမးမိေပမယ့္ ၾကားရတာေတာ့ တစ္ခါငွားရင္ ေဒၚလာ၂၀၀ ဆိုလားပဲ။ က်မလည္း ပို႔စ္ထဲထည့္ေရးဘို႔ အကြက္ပဲဆိုၿပီး ၄-၅ ေနရာကေနတက္လာတဲ့ ဗူေဗာင္းေတြကို ဓာတ္ပံု ရိုက္ခဲ့တယ္။




တစ္ဖက္မွာဓာတ္ပံုရိုက္တုန္း ေနာက္တစ္ေနရာကေန ထြက္ေပၚလာ း)





ရသေလာက္ေတာ့အမွီလိုက္ရိုက္


ပုဂံကေန ပခုကၠဴကိုသြားဘို႔အတြက္ ေညာင္ဦးၿမိဳ႕ကိုျဖတ္ရတာမို႔ ခရီးစဥ္တစ္ေလွ်ာက္လံုး အမွတ္တရအျဖစ္ ဓာတ္ပံုေတြ ဆက္တိုက္ ဆိုသလိုရိုက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ပုဂံၿမိဳ႕ရဲ႕ ကားလမ္းမႀကီးေပၚကေန ဘယ္ေနရာကို လွမ္းရုိက္ရိုက္ ေစတီဘုရားပုထိုးေတြနဲ႔ လြတ္တယ္ဆိုတာ အင္မတန္ရွားပါတယ္။ ငယ္စဥ္က သင္ၾကားနာယူခဲ့ရတဲ့ ‘လွည္းဝင္ရိုးသံတညံညံ ပုဂံဘုရားေပါင္း’ ဆိုတာကို စိတ္ထဲမွာ သတိျပန္ရေစခဲ့တယ္။ ထေနာင္းပင္ ဆူးပင္ေတြကို ျမင္ရတာလည္း အညာေျမရဲ႕ သေကၤတေလးေတြကို ေဖာ္ျပေနသလို ခံစားမိပါတယ္။


ရႈခင္းေတြကိုဘယ္အခ်ိန္ၾကည့္ၾကည့္ ေစတီပုထိုးမ်ားျမင္ရ








ပခုကၠဴသို႔ထြက္ခြာ



ေညာင္ဦးၿမိဳ႕ကိုျဖတ္






အညာေဒသရဲ႕အေငြ႔အသက္မ်ား




နံနက္ေစာေစာျမင္ကြင္း ဝိုးတိုးဝါးတား






ဧရာဝတီတံတား (ပခုကၠဴ)

အဲဒီ တံတားဟာ ဧရာဝတီျမစ္ရဲ႕ အေရွ႕ဘက္ျခမ္းမွာ ရွိတဲ့ မႏၲေလးတုိင္း ေဒသႀကီး၊ ေညာင္ဦးခ႐ိုင္၊ ေညာင္ဦးၿမိဳ႕နဲ႔ ဧရာဝတီျမစ္ရဲ႕ အေနာက္ဘက္ျခမ္းမွာ ရွိတဲ့ မေကြးတိုင္း ေဒသႀကီး ပခုကၠဴခ႐ိုင္ ပခုကၠဴၿမိဳ႕တို႔ကို ဆက္စပ္ တည္ေဆာက္ ထားၿပီး ကားေရာ ရထားပါ သြားႏိုင္တဲ့ ၿမန္မာၿပည္မွာ အရွည္ဆံုး၊ အၾကီးဆံုး တံတားၾကီး ၿဖစ္တယ္ လို႔ သိရပါတယ္။ ကားလမ္းတံတားမွာ (၂ဒသမ ၅၆မိုင္) ရွည္ၿပီး ရထားလမ္းတံတားမွာ(၃ဒသမ ၉၀မိုင္) ရွည္ပါတယ္။ တံတားၾကီးေပၚတြင္ အက်ယ္ ၂၈ေပရွိ ႏွစ္လမ္းသြားကားလမ္း၊ အက်ယ္ ၁၄ေပရွိ ရထားလမ္းႏွင့္ တစ္ဖက္လွ်င္ ၃ေပ ၃လက္မ အက်ယ္ စုစုေပါင္း ၆ေပ ၆လက္မရွိ လူသြားလမ္းမ်ား ပါရွိပါတယ္။ ဧရာဝတီတံတား (ပခုကၠဴ)ဟာ ပခုကၠဴခရိုင္ အပါအဝင္ ဧရာဝတီၿမစ္ အေနာက္ဘက္ၿခမ္း ေဒသမ်ားရဲ႕ ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ အေထာက္အကူၿဖစ္ရံု သာမကပဲ အိႏိၵယ-ၿမန္မာ-ထိုင္း သံုးႏိုင္ငံကို ဆက္စပ္ေပးမည့္ အေဝးေၿပး လမ္းမၾကီးေပၚမွာ တည္ရွိၿပီး အဆိုပါ လမ္းမၾကီးအတြက္ အဓိက တံတားၾကီး အၿဖစ္ တည္ေဆာက္ခဲ့ၿခင္း ၿဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။














ျမကန္သာ



ပခုကၠဴသို႔အဝင္







မိတ္ေဆြအိမ္ခနဝင္ ဒီေလာက္ႀကီးမားတဲ့အိမ္ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ရ လြယ္မယ္မထင္ း)


ခရီးဆက္


က်ိဳးခဲ့ေသာတံတား


ျပန္လည္မြမ္းမံျပင္ဆင္




ေနျခည္ျဖာေနတဲ့ပံုေလးလွလို႔တင္ေပးလိုက္တာ း)




ေရႊမုေဌာဘုရားႀကီး (ေရႊမုေဌာဘုရားသမိုင္းလကၤာ)

စၾကာေလွရွင္၊ ေဖာင္ထက္တြင္၌၊ ပဥၨင္းသံဝါ၊ တူရိယာမႈတ္၊ ေသာေသာအုတ္မွ်၊ ပိုက္ထုတ္ျဖည့္တင္း၊ ပူေဇာ္ျခင္းေၾကာင့္၊ ေနမင္းလျပည့္၊ မၾကည္ညိဳေပါင္၊ မိုးထိေအာင္လွ်င္၊ အေရာင္ေျခာက္သြယ္၊ ဘဝဂ္ ကယ္၍၊ ေျမဝယ္ဖ်န္႔ခ်ိ၊ စိုက္ထူဘိသို႔၊ မုနိေရႊစင္၊ သီဟုိဠ္ရွင္မွ၊ အျမင္မူးမူး၊ ကြန္႔ျမဴးလွ်ံထိန္၊ ေတာက္ေလာင္ရွိန္လွ်င္၊ ဣႏၵေဒဝါ၊ နတ္တကာတို႔၊ ေရႊၾကာလက္စံု၊ ဦးထက္ပံုသည္၊ အာရံုခ်ည္းခ်ည္း၊ ငွက္မည္းငွက္ျဖဴ၊ အသံအူ၍၊ ရွင္ျဖဴရွင္လွ၊ ေနာင္ေတာ္မွလွ်င္၊ သီဟဠမွန္၊ သရကၡန္တို႔၊ ေျခာက္တန္ေရာင္ဝါ ၿဖိဳးၿဖိဳးတည္း။
ကြ်န္းလံုးမီးလွ်ံ၊ မႏႈိင္းစံသား၊ ပဒိသမၸတိ၊ ဘူမိပါလ၊ နရပတိ၊ မည္ရွိစည္သူ၊ တည္ေတာ္မူသား၊ ကိုးဆူမုေဌာ၊ ေျခာက္ေရာင္ေျပာသည္၊ အံ့ေမာဖြယ္လိ၊ တြက္ေရညွိေသာ္၊ ၁-မုနိ “ေအာင္သာ”၊ ၂-“တျပတ္သာ”ႏွင့္ ကိုးျဖာဂုဏ္စု၊ ၃- “ေျမခရု”တည့္၊ ေအာင္ဆုယူညႊန္း၊ ၄-“ယမုန္ကြ်န္း”ဟု ထြန္းသည့္ေရာင္ရွင္၊ ၅-“မင္းတလင္” သည္၊ ကုန္းခင္ပိုက္ထုပ္၊ ၆-“ေရႊေညာင္အုပ္” လည္း သရုပ္ေခၚရုိး၊ ၇-“တမူဆိုး” ႏွင့္ဓာတ္မ်ိဳးျဖန္႔သိုင္း၊ ၈-“ျမစ္မ-ကိုင္း”လွ်င္ ပရိုင္းရံသ၊ ၉-“တစ္ေပါက္ဝ”ဟု၊ ထိုမွ်အျပား၊ ေစတီမ်ားကို၊ ထား၍စိုက္ထူ၊ ေျမငူၿခိမ့္မြမ္း၊ နိဗၺာန္လမ္းဟု၊ ဘုန္းစြမ္းပကား၊ ျပေသာလားတည့္၊ သိၾကားခတ္ႏွိပ္၊ မင္းတံဆိပ္ႏွင့္၊ ကြ်န္းရိပ္ဇမၺဴ၊ စိုးေတာ္မူသည္။ စည္သူအေလာင္း ျပည့္ရွင္တည္း။
ဤသို႔လွ်င္ မေရမတြက္ႏိုင္ရာေသာ တန္ခိုးျပာဋိဟာကို ျပေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ရုပ္တုရွင္တို႔အား မေရမတြက္ႏိုင္ရာေသာ ပူေဇာ္ဘြယ္တို႔ျဖင့္ ႀကီးက်ယ္စြာပူေဇာ္ၿပီးမွ ေလွယာဥ္စၾကာရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ မင္းတရားဘုရားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံပုဂံျပည္သို႔ ျပန္ႂကြေတာ္မူခဲ့ေလသည္။

ေရႊမုေဌာ ဘုရားႀကီးကို ပထမဆံုး သြားေရာက္ဖူးစဥ္မွာ ရာဇဝင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေလ့လာခြင့္ မရခဲ့တဲ့အတြက္ ဘုရား ပံုေတြနဲ႔ အတူ ပတ္ဝန္းက်င္ ရႈခင္းေလးေတြ ၾကည့္ရင္းေက်နပ္ပါလို႔ ေမတၱာရပ္ခံပါရေစ။ သူငယ္ခ်င္းတို႔ စံုတြဲက ေရႊမုေဌာ ဘုရားႀကီးမွာ နာမည္ႀကီးတဲ့ အသုပ္သံုးမ်ိဳးကို မွာေကြ်းခဲ့တယ္။ ေၾကာင္လွ်ာပြင့္သုပ္၊ သမုန္းပြင့္ သုပ္နဲ႔ ေက်ာက္ပြင့္သုပ္တို႔ ျဖစ္ၿပီး ေၾကာင္ရွာပြင့္သုပ္ဟာ နားေလးသူေတြကို ေဆးအျဖစ္ အသံုးျပဳတယ္ လို႔ သိရပါတယ္။ သမုန္းပြင့္ က်ျပန္ေတာ့လည္း သမားမုန္းပြင့္ လို႔ေတာင္ ေခၚရေလာက္ေအာင္ ေဆးဘက္ ဝင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အသုပ္ေတြကလည္း စားလို႔ေကာင္းတာေၾကာင့္ ဇြန္းမွာလက္မလည္ ျဖစ္ေနခဲ့ရတယ္ း)
















ဒီလိုရႈခင္းေလးေတြကို သိတ္သေဘာက်တယ္



ေၾကာင္လွ်ာပြင့္သုပ္


သမုန္းပြင့္သုပ္ (သမားမုန္းပြင့္လို႔တင္စားေခၚ)


ေက်ာက္ပြင့္သုပ္




ဘုရားရဲ႕ပတ္ဝန္းက်င္မွရႈခင္းမ်ား




သစ္ေျခာက္ပင္ေတာင္လွေနသလိုပဲ


တူမေတာ္ဓာတ္ပံုရိုက္ေနလို႔ စိတ္ရွည္စြာနဲ႔ေစာင့္ေနတဲ့ အေဒၚတို႔ း)

ပခုကၠဴေစ်း

ေရႊမုေဌာဘုရားႀကီးကေန ေရႊကူျမတ္စြာဘုရားဖူး အသြားမွာ ပခုကၠဴေစ်းထဲကို ဝင္ေမႊျဖစ္ပါေသးတယ္။ တစ္ေခါက္ တစ္ခါမွ မေရာက္ဖူးတာေၾကာင့္လည္း အခြင့္အေရးရတုန္းေလ သိခ်င္တာေတြ စပ္စုခဲ့ျခင္းပါ။








စည္စည္ကားကား ပခုကၠဴေစ်း


ၾကက္ဥဆိုရင္ဘယ္နားေတြ႔ေတြ႔ဝယ္ခ်င္


လဖက္အေၾကာ္မ်ား


အေျခာက္အျခမ္းမ်ားေတာင္လိုပံု


လိေမၼာ္သီး ပန္းသီးမ်ား အလွ်ံပယ္


ေခါပုပ္ေတာ့ ႀကိဳက္မွႀကိဳက္


ေရႊကူျမတ္စြာဘုရားႀကီး

ေရႊကူျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စိတ္ဝင္စရာေကာင္းတဲ့ သမိုင္းရာဇဝင္ကို သိခြင့္ရခဲ့တာေၾကာင့္ လိုရင္းနဲ႔တိုတိုပဲ စာဖတ္သူတို႔အတြက္ ျပန္လည္မွ်ေဝေပးလိုက္ပါတယ္။ ေရႊကူဘုရား မူလဒါယကာမွာ အေလာင္းစည္သူ မင္းႀကီးျဖစ္ပါတယ္။ သကၠရာဇ္ ၄၈၆-ခုႏွစ္ ပတ္ဝန္းက်င္ ေတာ္သလင္း သီတင္းကြ်တ္လ ေလာက္တြင္ မိဖုရားႀကီးေလးေယာက္ ကိုယ္လုပ္ေတာ္ ေမာင္းမေပါင္း တစ္ေထာင့္ႏွစ္ရာေက်ာ္ တို႔အျပင္ မင္းညီမင္းသား မင္းေဆြ မင္းမ်ိဳး မွဴးႀကီးမတ္ရာ ေသနာပတိမ်ားစြာတို႔ ၿခံရံလ်က္ ေဖာင္စၾကာျဖင့္ က်ံဳးသံုးတန္ရံ အရိမဒၵနံၿမိဳ႕ ေပါကၠံမွ ထြက္ေတာ္မူ၍ ဧရာဝတီျဖစ္ရိုး ဝဲ ယာၿမိဳ႕မ်ားကို ၾကည္ရႈစစ္ေဆး စံုစမ္းေတာ္ မူခဲ့ေလ သည္။ ေဖာင္ေတာ္ႀကီးေပၚ စားစရာ ေသာက္စရာမွစ၍ အျပည့္အစံု ပါရွိေလသည္။ ဇမၺဳသေျပပင္ရင္း၌ ဝိသႀကံဳနတ္ ေပးဆက္ အပ္ႏွင္းလိုက္သည့္ ဆိုင္းဝိုင္း တူရိယာမ်ိဳးစံုတုိ႔လည္း ေဖာင္ေပၚတြင္ ပါရွိရာ တူရိယာ သမားတို႔ တီးမႈတ္ ေဖ်ာ္ေျဖၾကကုန္၏။ ကေခ်သည္တို႔လည္း သတ္မွတ္ထားသည့္အခ်ိန္တိုင္းတြင္ ကျပ သီဆို ေဖ်ာ္ေျဖၾက ကုန္၏။ ေဖာင္ေတာ္ေပၚတြင္ တိုင္းေရးျပည္ရြာ ကိစၥမ်ားကိုလည္း မွဴးႀကီးမတ္ရာ ေသနာပတိ တို႔ႏွင့္ တိုင္ပင္၍ စီရင္ေတာ္မူသည္။

ယင္းသို႔ ဆန္လာခဲ့ရာ ေပါက္အင္းေဒသ ပခုကၠဴၿမိဳ႕ အေနာက္ဘက္သို႔ အခ်ိန္ေကာင္းတြင္ ဆိုက္ေရာက္ေတာ္ မူသည္။ မင္းႀကီးသည္ ေပါက္အင္းေဒသ၌ ေဖာင္ေတာ္ကို ေခတၱခဏ ဆိုက္ေစ၍ ဆိုက္ကပ္စဥ္ ကမ္းလံုညြတ္မွ် လူမ်ားစြာတို႔ ႀကိဳဆိုၾကသည္။ မင္းႀကီး၏ ၁၂၀၀-ေက်ာ္မွ် မ်ားစြာေသာ ကိုယ္လုပ္ေတာ္ ေမာင္းမတို႔သည္ အသက္ ၁၅-ႏွစ္၊ ၁၆-ႏွစ္၊ ၂၀-ႏွစ္၊ ၂၅-ႏွစ္အရြယ္ ေသြးဆူတုန္းျဖစ္၍ ကိုယ္ကို ေစာင့္စည္းတတ္ ဆင္ျခင္တတ္ပါမွ ေတာ္ရံု က်သည္။ ယင္းသို႔ ကိုယ္လုပ္ေတာ္ ေမာင္းမမ်ားအနက္မွ ကိုယ္ဝန္အရင့္အမာႏွင့္ ကိုယ္လုပ္ေတာ္ တစ္ေယာက္ (မစိမ့္ညိဳ)ကား မင္းတရားႀကီး၏ အေရးေပးထားသူ ျဖစ္၏။ ေပါက္အင္းေဒသ ဆိုက္ကပ္ လိုက္သည္တြင္ ရုပ္ရည္ ရူပကာယ ကိုယ္ေပါက္ ကိုယ္ေရာက္ႏွင့္ ျပည့္စံုသည့္ တံငါ အမ်ိဳးသား တစ္ေယာက္ကို ျမင္ေတြ႔ေလရာ ေယာက္်ား အလို ကမ္းႏွယ္ၿပိဳၿပီး ေလာကီစိတ္ေတြ ျဖစ္လာေလသည္။ မာယာလက္နက္ ၄၀-တို႔တြင္ အမ်ိဳး မ်ိဳးျဖင့္ ျဖားေယာင္း ေသြးေဆာင္ ဣေႁႏၵ ပ်က္ေနသည္ကို မင္းတရားႀကီး ျမင္ေလရာ မ်က္စိထဲ အေပါက္ မတည့္ ျဖစ္သျဖင့္ စိတ္ျမန္ ကိုယ္ျမန္ျဖင့္ တယ္ဣေႁႏၵမဲ့တဲ့ မိန္းမလာခဲ့ဆိုၿပီး ႀကိမ္ျဖင့္ ရိုက္ႏွက္ေလရာ လက္လြန္ သျဖင့္ ကိုယ္လုပ္ေတာ္ မကေလး မစိမ့္ညိဳ ကြယ္လြန္ခဲ့ေလသည္။

တကယ္ေတာ့ မစိမ့္ညိဳကို မင္းတရားႀကီး အလြန္ခ်စ္ခင္ ျမတ္ႏိုးေတာ္မူသည္။ မင္းႀကီးအခ်စ္ႀကီး၍ အမ်က္ႀကီးျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။ အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီးကား သဒၶါတရား ႀကီးမားသေလာက္ ရာဂေဒါသ စသည္တို႔ မနည္းေခ်။ ကိုယ္လုပ္ေတာ္မေလး မယ္စိမ့္ညိဳသည္လည္း မင္းတရားႀကီး၏ လက္ခ်က္ေၾကာင့္ စုတ္ျပတ္ေႂကြ ေသလြန္ ရေသာ္လည္း မင္းႀကီးကို မမုန္းပါ။ မင္းႀကီးေဖာင္ေတာ္ျဖင့္ ဆက္လက္ထြက္ခြာမည္ အျပဳတြင္ ေဖာင္ေတာ္ကို ဆြဲထားၿပီး အျခားကိုယ္လုပ္ေတာ္ တစ္ေယာက္အား ပူးၿပီး အို မင္းတရားႀကီး ကြ်န္ေတာ္မကို သည္အတိုင္း ပစ္ထားေတာ့မွာလား ကြ်န္ေတာ္မ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္ စားရ ေနရမွာတံုး စသည္ျဖင့္ ပူးေျပာသျဖင့္ ေဖာင္ေတာ္ကို ဆိုက္ကပ္ရာ အရပ္အနီးတြင္ နတ္ကြန္းငယ္ တစ္ခု အပိုင္စား ေပးခဲ့ေလသည္။ ယင္းဆိပ္ကမ္း အနီးေန လူမ်ားကို သင့္ေလ်ာ္သည့္ အခါမ်ားတြင္ ယင္းနတ္ကြန္းကို စားဖြယ္ ေသာက္ဖြယ္မ်ား ပန္းမာန္သနပ္ခါးမ်ား စသည္တို႔ျဖင့္ ပသရမည္ဟု အမိန္႔ေတာ္ ရွိခဲ့ေလသည္။

အေလာင္းစည္သူ မင္းတရားႀကီးသည္ မွဴးႀကီးမတ္ရာ ေသနာပတိတို႔ကို အစည္းအေဝးေဆာင္တြင္ ေခၚယူ၍ အို မွဴးႀကီး မတ္ရာ ေသနာပတိတို႔ ငါကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ေဒါသေရွ႕ထား မွားခဲ့ေခ်ၿပီ မွားၿပီးသား မည္သို႔မွ် မတတ္ႏိုင္ ကိုယ္လုပ္ေတာ္မ အေလာင္းကို ေဖာင္ေတာ္ေပၚ တင္ယူခဲ့ရမည္။ သင့္တင့္ေသာ ေနရာတြင္ အခမ္းအနားႏွင့္ သၿဂႋဳဟ္ေတာ္မူမည္ စသည္ျဖင့္ မိန္႔ၾကားေတာ္မူၿပီး ေဖာင္ေတာ္ေပၚ တင္ယူခဲ့ေလသည္။ မိဖုရားႀကီးမ်ားႏွင့္ ကိုယ္လုပ္ေတာ္ ေမာင္းမတို႔ မေပ်ာ္ႏိုင္ၾကေခ်။ အသံမထုတ္ဘဲ တရႈပ္ရႈပ္ႏွင့္ မိဖုရားေမာင္းမတို႔ ငိုပြဲဆင္ၾကသည္။ မိဖုရားႀကီးမ်ားႏွင့္ ပါးရည္နပ္ရည္ ရွိေသာ ကိုယ္လုပ္ေတာ္ ေမာင္းမတခ်ိဳ႕ကလည္း ရွင္မတို႔ မိန္းမတို႔ မိန္းမတို႔ ဣေႁႏၵ ေရႊေပးလို႔မရ ဆိုသလို ဣေႁႏၵရရ ေနၾကပါ ေတာ္ေတာ္ၾကာ ေဖာင္ေတာ္ေပၚမွာ အေလာင္းေတြ တင္းက်မ္း ျပည့္ေနလိမ့္မည္ စသည္ျဖင့္လည္း သတိေပးၾကကုန္၏။

ယခုေရႊကူဘူရား တည္ရာအနီးတြင္ ေဖာင္ေတာ္ကို ဆိုက္ကပ္ေစေတာ္မူၿပီး ကိုယ္လုပ္ေတာ္မ မစိမ့္ညိဳ၏ ဝမ္းဗိုက္ကို ခြဲေစရာ ရုပ္ဆင္းသ႑ာန္ ၾကန္အင္ လကၡဏာႏွင့္္ ျပည့္စံုေသာ သားသူငယ္ အေလာင္းကို ေတြ႔ေလရာ မင္းႀကီး ေနာင္တရေတာ္မူသည္။ ‘ေဒါသထား မွားစြာ့ စင္စစ္ ဆိုးစြာ့ မေကာင္းစြာ့တကား’ စသည္ျဖင့္ ေနာင္တ တဖန္ ပူပန္ျခင္းျဖစ္ၿပီး က်ယ္ဝန္းသာယာ ညီညာလွသည့္ ေနရာ၌ ကိုယ္လုပ္ေတာ္ ေမာင္းမတို႔အား သၿဂႋဳဟ္နည္းအတိုင္း ဂူသြင္းသၿဂႋဳဟ္စေတာ္ မူခဲ့ေလသည္။ ၄င္းဂူအနီး ေစတီေတာ္ တစ္ဆူလည္း တည္ခဲ့သည္။

ကိုယ္လုပ္ေတာ္ မိဖုရားငယ္ မယ္စိမ့္ညိဳ၏ ဝမ္းဗိုက္မွ ေတြ႔ရွိရေသာ သားသူငယ္ အေလာင္းကိုမူ ယခု ေရႊကူ ဘုရား ေစတီေတာ္ အေနာက္တြင္ ဂူတည္သြင္းႏွံ ေစေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ ဤဂူကား သာမန္ ပုဂၢိဳလ္၏ ဂူမဟုတ္ အရိမဒၵနံ ေပါကၠံျပည့္ရွင္ အေလာင္းစည္သူ မင္းတရားႀကီး၏ ကိုယ္လုပ္ မိဖုရား မယ္စိမ့္ညိဳ၏ သားေတာ္ဂူ ျဖစ္သည္ ဟု အမွတ္ အသားကိုလည္း ျပဳေစေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ အေလာင္းစည္သူ မင္းတရားႀကီး သည္လည္း ထုိေနရာမွ ဆက္လက္ႂကြျမန္းေတာ္ မမူေတာ့ဘဲ ေပါကၠံေရႊနန္းသို႔ ျပန္၍ စုန္ေတာ္မူေလသည္။

သားထုပ္ဂူ၏ အနီး၌ တည္သည္ ျဖစ္ရာကား ထုိအခါမွစ၍ သားထုတ္ကူ သားထုပ္ကူရြာဟု တြင္ေလသည္။ ေနာင္ တြင္ သထုပ္ဂူ ပထုတ္ဂူ ပခုကၠဴဟု အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလဲေခၚေဝၚ ၾကကုန္၏။









ေရႊကူျမတ္စြာဘုရားႀကီး ကေနအျပန္ သီဟိုဠ္ရွင္ျမတ္စြာဘုရားႀကီးကို အသြား သူူငယ္ခ်င္းတို႔ စံုတြဲက ပခုကၠဴမွာ နာမည္ႀကီးတဲ့ နန္းႀကီးသုပ္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္ကို ေခၚသြားၿပီး ေကြ်းျပန္တယ္။ အေဒၚေတြကအစ အားလံုး မဆာေသးဘူး ဆိုတာလည္း ဘယ္လိုမွ ျငင္းလို႔မရတဲ့အတြက္ ဆိုင္တြင္းကုိ ဝင္ေရာက္ ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဆိုင္က ကိုယ္တိုင္ ထုတ္လုပ္တဲ့ ဝက္အူေခ်ာင္းကို စပ္စုခဲ့ပါေသးတယ္။





ပခုကၠဴမွ နန္းႀကီးသုပ္


ဆိတ္အူကိုအသံုးျပဳၿပီး ဝက္အူေခ်ာင္း ျပဳလုပ္ၾကပံု


သီဟိုဠ္ရွင္ျမတ္စြာဘုရားႀကီး

သီဟုိဠ္ရွင္ဘုရားသမိုင္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္မွာ ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၄၇၇-ခုႏွစ္တြင္ သီဟိုဠ္ရွင္ ဆင္းတုေတာ္ျမတ္ကို သီဟိုဠ္ဘုရင္သည္ အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီးအား မာလႅာယုကြ်န္းအနီး၌ ဆက္သခဲ့ေလသည္။ ယင္း ဆင္းတုေတာ္၌ သစ္ေတာ္ေပါင္း (၁၀)မ်ိဳးပါဝင္၍ ေမြေတာ္ ဓာတ္ေတာ္မ်ား ဌာပနာလွ်က္ ကိုးကြယ္ထားသည္။
မဟာေဗာဓိသစ္ေတာ္၊ စႏၵကူးႏွစ္သစ္ေတာ္၊ သရကၡန္ႏွစ္သစ္ေတာ္၊ သေျပႏွစ္သစ္ေတာ္၊ ထင္းရွဴးႏွစ္သစ္ေတာ္၊ ကသစ္ႏွစ္သစ္ေတာ္၊ ကုကၠိဳႏွစ္သစ္ေတာ္၊ သခြတ္ႏွစ္သစ္ေတာ္၊ ထိန္ႏွစ္သစ္ေတာ္၊ နံ႔သာမ်ိဳးႏွစ္သစ္ေတာ္၊ သစ္သားေတာ္ (၁၀)မ်ိဳးကို ေရာစပ္၍ ဥာဏ္ေတာ္ ပမာဏမွာ သံေတာင္ (၃)ေတာင္ (၂)မိုက္ရွိေသာ သီဟိုဠ္ရွင္ မတ္ရပ္ဆင္းတုေတာ္ကို ထုလုပ္သည္။
သီဟိုဠ္ရွင္ျမတ္စြာဘုရား ဂႏၶကုဋိေစတီေတာ္ႀကီးကို အေလာင္းစည္သူ ဘုရင္သည္ သကၠရာဇ္ ၄၇၉-ခုႏွစ္ တန္ေဆာင္မုန္းလတြင္ စတင္ တည္ေဆာက္၍ ၄င္းႏွစ္ေႏွာင္း တန္ခူးလ၌ပင္ ၿပီးစီးသည္။ ထိုစဥ္က ေစတီ ပမာဏမွာ လိုဏ္ဂူေတာ္ အလ်ားသံေတာင္ (၂၁)ေတာင္၊ အျမင့္သံေတာင္ (၃၆)ေတာင္ ရွိသည္။



သီဟိုဠ္ရွင္ဘုရားႀကီး မြမ္းမံျပင္ဆင္ေန













မ်က္ႏွာက်က္မ်ား


သီဟုိဠ္ရွင္ဘုရားႀကီးက အျပန္မွာေတာ့ ပုဂံဘက္မွာလမ္းႀကံဳေနတာေၾကာင့္ ဓမၼရာဇကဘုရားကို ဝင္ခဲ့ပါတယ္။





ပုဂံသို႔အျပန္လမ္း



ႏႈတ္ဆက္ခဲ့တယ္ ဧရာဝတီတံတားေရ

ဓမၼရာဇက

ကုသိုလ္ရွင္က နရပတိစည္သူ မင္းႀကီးျဖစ္၍ သကၠရာဇ္ ၅၅၈-ခုနွစ္ သီတင္းကြ်တ္လဆန္း (၁၃)ရက္ တနဂၤေႏြေန႔တြင္ နရပတိစည္သူ မင္းႀကီးသည္ သစ္မတီ၌ ပုထိုးတာ္တင္ ျပဳအ့ံဟု ေျမေနရာ ရွာ၍ေတြ႔ရွိၿပီး ထိုအနီးေန မေထရ္ႀကီးကို ေတာင္းပန္အခြင့္ ရယူသည္။ သကၠရာဇ္ ၅၅၉-ခု သီတင္းကြ်တ္ လဆန္း-၂ရက္ ေသာၾကာေန႔တြင္ မူလနတ္ခမိန္လဂ္ေန႔ သံုးပဟိုရ္တြင္ ေက်ာက္ျဖာထက္အုတ္ဖြဲ႔ ဦးျပဳ၍ သီဟုိဠ္ကြ်န္းသို႔ ဓာတ္ေတာ္ေတာင္း ေစလႊတ္ရာ သရီရဓာတ္ေတာ္ ၃၀တြင္ ရေခ်ေသာ္ ဓာတ္ေတာ္ ၄လံုးႏွင့္တကြ ေက်ာက္ဖ်ာထက္ ဌာပနာသည္။ ေရႊစည္းခံု ဘုရားကဲ့သို႔ အေဝးမွျမင္ႏိုင္သည္။ အရပ္ငါးမ်က္ႏွာတြင္ ကြမ္းေတာင္ေပါက္ ဘုရားငါးဆူ ရံထားသည္။ အေၾကာင္းမွာ ပြင့္ေတာ္မူၿပီးေသာ ဘုရား(၄)ဆူႏွင့္ ပြင့္ေတာ္မူရန္ က်န္ေသာ ဘုရားတစ္ဆူ အတြက္ ရည္စူးတည္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။

ဓမၼရာဇက ဘုရားႀကီး၏ ထူးျခားခ်က္မွာ ဓမၼပါလစစ္သူႀကီးႏွင့္ မိသားစုတို႔ ပုဂံေခတ္မွ ယခုတိုင္ ေစာင့္ေရွာက္သည္ ဟူေသာ သက္ေသျပခ်က္ ဓာတ္ပံုအား အမွတ္မထင္ ရိုက္ကူးမိျခင္း ျဖစ္သည္။ ၄င္းေနာက္ စစ္သူႀကီး ကိုယ္တိုင္ ပန္းရံလုပ္သား တစ္ဦးအား အိပ္မက္ေပးျပန္သျဖင့္ ယခုအခါ ဘုရားႀကီး၏ အေနာက္ဘက္တြင္ ဓမၼပါလစစ္သူႀကီး နတ္ကြန္းတစ္ေဆာင္ ေဆာက္လုပ္၍ ေပးထားသည္။ ဘုရားႀကီး၏ အေရွ႕ဘက္မုခ္ႏွင့္ ေျမာက္ဘက္မုခ္ အတြင္းတြင္ အေနာ္ရထာမင္းႀကီး ကိုးကြယ္ခဲ့ေသာ ဆုေတာင္းျပည့္ ဆင္းတုေတာ္ႏွစ္ဆူ စံပယ္လ်က္ရွိသည္။ ထိုဆင္းတုေတာ္ ႏွစ္ဆူမွာ ယေန႔ပုဂံတြင္ နာမည္ႀကီးေနေသာ ျပည့္ (၅)ျပည့္ ဘုရားငါးဆူအနက္မွ (၂)ဆူျဖစ္သည္။







ႀကိမ္နဲ႔ယက္လုပ္ထားတာေလးေတြ


ပုဂံၿမိဳ႕မွာ စကၠဴပန္းမ်ား ေနရာတကာစိုက္ပ်ိဳးတာျမင္ရ



ညေနမွ Sunset ၾကည့္ဘို႔ တစ္ေခါက္လာခဲ့မယ္လို႔ ေတြးမိ


ဟိုတယ္ကို ၃နာရီျပန္ေရာက္

ညေန ၅နာရီကားနဲ႔ က်မနဲ႔ညီမေလးကလြဲၿပီး က်န္တဲ့တစ္ဖြဲ႔လံုး ရန္ကုန္ကိုျပန္မွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေန႔လည္ ၂နာရီ မွာေတာ့ တည္းခိုးရာ ပတၱျမား ဟိုတယ္ကို ျပန္လာခဲ့ၾကပါေတာ့တယ္။

-အရွင္ေကလာသ (ဓမၼာစရိယ၊ဂဏဝါစက)၏ ေရႊကူျမတ္စြာ ဘုရားႀကီးသမိုင္းႏွင့္ သီဟိုဠ္ရွင္ ဘုရားသမိုင္း။
-ေရနံ႔သာဝင္းေမာင္၏ လွ်ပ္တစ္ျပက္မဟာပုဂံတို႔မွ ကူးယူေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။

စိတ္ဓာတ္အစဥ္ ၾကည္လင္ေအးျမ ခ်မ္းသာသုခနဲ႔ ျပည့္ဝၾကပါေစ။

ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္

ခဏေစာင့္ပါ...

 
©2012 အန္တီတင့္၏ အမွတ္တရေလးမ်ား | Design by Mozz