19.3.12

ဆႏၵေတြမေစာၾကပါနဲ႔ တဂ္ပို႔စ္


 စပယ္ပန္းနဲ႔လိပ္ျပာေလး လွ်ပ္တစ္ျပက္ရိုက္ခ်က္ း)














 ၿခံအဝမွာစကၠဴပန္းျဖဴေတြနဲ႔အလွလုပ္ထားတာျမင္ရင္ဝင္သာလာခဲ့ေနာ္ :P

မနက္က ညီမေလးနဲ႔ လမ္းေလွ်ာက္ရာက အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ လုပ္ရိုးလုပ္စဥ္ အတိုင္း အိမ္မွာစိုက္ထားတဲ့ ပန္းပင္ကေလးေတြ လိုက္ၾကည့္ရင္း စိတ္ထဲမွာ ၾကည္ႏူးေအးခ်မ္းမႈကို ရခဲ့တယ္။ က်မလို တူညီတဲ့ ခံစားခ်က္မ်ိဳး တဒဂၤျဖစ္ေစ စာဖတ္သူတို႔ကိုလည္း ရေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵေၾကာင့္ ပန္းေလးေတြနဲ႔ နိဒါန္းစလိုက္ၿပီ။ အခ်ိန္ေလး အားလို႔ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ထိုင္မိတဲ့အခါ ပို႔စ္ေတြလိုက္ဖတ္ရင္း အရွိန္လြန္ၿပီး ပို႔စ္ေရးတဲ့စခန္း မေရာက္ေသးပဲ အခ်ိန္အေတာ္ေလး ကုန္သြားခါမွ တဂ္ပို႔စ္ အေႂကြးေလးတစ္ခု ဆပ္ဘို႔ ရွိေသးတယ္ဆိုတာ ျဖတ္ကနဲ အေတြးထဲ ဝင္လာတယ္။ ေမာင္ခ်စ္သူေမာင္ရဲ႕ ‘ဆႏၵေတြမေစာၾကပါနဲ႔’ တဂ္ပို႔စ္ေလးပါပဲ။ ေမာင္ခ်စ္သူေမာင္က ဖဘမွာ ‘အန္တီတင္႔ေရတဂ္ပို႔စ္ပါ Tag ပါတယ္ခင္ဗ်’ လို႔ ေျပာတုန္း က ခ်က္ျခင္း ေရးေပးပို႔ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ အမွန္ေျပာရရင္ ဘယ္ကစလို႔ စေရးရမယ္မွန္း မသိေလေတာ့ ဝါရင့္ ဘေလာ့ဂါတို႔ ေရးတာေလးေတြကို ေလ့လာခဲ့တယ္။ ဦးဟန္ၾကည္အိမ္ကို အလည္သြားၿပီး စနည္းနာခဲ့ ပါေသးတယ္။ ဦးဟန္ၾကည္လို မေရးတတ္ျပန္ေတာ့ ဟိုေတြးသည္ေတြးနဲ႔ အစေဖၚမရခဲ့ျပန္ဘူး။ မေန႔မနက္ကေတာ့ ရိပ္သာမွာ ေန႔ေယာဂီစာရင္းေပးထားတာမို႔ တရားသြားနာဘို႔ အိမ္ကထြက္လာတဲ့အခါ လိႈင္သာယာကေန သမိုင္းလမ္းဆံုဘက္ကို သြားတဲ့လိုင္းကား ႏွစ္စီးအၿပိဳင္ အဆိုင္ ေမာင္းေနတာကုိ ျမင္ရ တယ္။ စိတ္ထဲကေန ‘ေအာ္… ဆႏၵေတြေစာေနၾကတာပါလား အဲဒီကားေတြထဲမွာ လိုက္ပါေနရတဲ့ ခရီးသည္ေတြ ကေတာ့ ဆီးျဖဴသီးေလးေတြကို စေကာ ထဲမွာလိွမ့္ေနသလိုပါလား’ လို႔ေတြးရင္း တဂ္ပို႔စ္ေလး အတြက္ အေထာက္အကူ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

လူ႔စိတ္ဆိုတာလည္း ဆန္းက်ယ္သားကလား။ တစ္ခုခုကို လိုခ်င္တပ္မက္လာၿပီဆိုရင္ အတၱဆန္လာတတ္ ၾကတယ္။ မရမခ်င္း နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ႀကိဳးစားခ်င္တာ လူ႔သဘာဝပါ။ ဘယ္လိုျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္ရဲ႕ အတၱ ဆန္မႈေၾကာင့္ တစ္ပါးသူကို ထိခိုက္ နစ္နာေစတာမ်ိဳးေတာ့ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ေနာင္တနဲ႔ ကိုယ့္အမွားကို ျပဳျပင္ၾကလို႔ ေကာင္းသြားတဲ့သူေတြ ရွိသလို မေကာင္းတာကို မေကာင္းမွန္းသိရက္နဲ႔ ဆက္ၿပီး မိုက္တြင္းေနၾကသူတို႔ေၾကာင့္ နစ္နာသြားသူေတြ ဒုနဲ႔ေဒးပါ။ ဘာျဖစ္လို႔ ဆႏၵေတြေစာေနၾကတာလဲ အခ်ိန္တန္ရင္ ကိုလိုရာ ခရီးကေရာက္မွာပဲ မဟုတ္လား။ လူထဲကလူေတြ အေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စာေရးဆရာ သုေတသီ ဘုန္းျမင့္ေသြး ေရးထားတဲ့ ‘လူ႔ဘဝ လူ႔အဓိပၸာယ္ႏွင့္ လူသာပဓာန’ ဆိုတဲ့စာေပမွာ တရားသေဘာနဲ႔ ယွဥ္ၿပီး ေရးထားတာေလးကို သတိရမိတယ္။

ဒႆနေတြေတာ့ က်မ မေျပာတတ္ပါဘူး က်မအေတြးကိုပဲ ဖြင့္ဟေျပာျပရရင္ လူရယ္လို႔ျဖစ္ခြင့္ရွိတဲ့ က်မတို႔တစ္ေတြ ကိုယ့္ရဲ႕တိုးတက္မႈ ဆုတ္ယုတ္မႈ ေအာင္ျမင္မႈ က်ရံႈးမႈ အေၾကာင္းအက်ိဳး အေကာင္း အဆိုးကို ကံၾကမၼာ အေပၚမွာခ်ည္း ပံုခ်လို႔မရပါဘူး။ အတိတ္ကံေၾကာင့္ ေမြးလာကထဲက ဆင္းရဲမႈ ခ်မ္းသာမႈကို ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ မရွိေပမယ့္ ျဖစ္တည္ရာဘဝမွာ အေျခအေနထက္ ျမင့္မားဘို႔ရာ အတြက္ ဖန္တီး ႀကိဳးစားခြင့္ ရွိပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ တန္ဘိုးကို လူက်င့္တရားနဲ႔သာ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ပညာ ေပါႂကြယ္သည္ ျဖစ္ေစ၊ ဥစၥာ ေပါႂကြယ္သည္ ျဖစ္ေစ၊ ေဆြမ်ိဳး ထည္ဝါခံ့ညားသည္ ျဖစ္ေစ၊ လူက်င့္တရား မထားႏိုင္ရင္ အခ်ည္းႏွီးပါ။ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေရြး လူက်င့္တရားေပၚမွာသာ လူ႔တန္ဘိုးဟာ မူတည္ေနပါတယ္။

လူေလးမ်ိဳး
၁။ အမိုက္က လာ အမိုက္ရြာကို သြားသူတစ္ေယာက္။
၂။ အမိုက္က လာ အလင္းရြာကို သြားသူတစ္ေယာက္။
၃။ အလင္းက လာ အမိုက္ရြာကို သြားသူတစ္ေယာက္။
၄။ အလင္းက လာ အလင္းရြာကို သြားသူတစ္ေယာက္။
သဂါထာဝဂၢသံယုတ္၊ ပုဂၢလသုတ္မွာ-
၁။ တေမာတမ ပရာယေနာ = ယခုလည္းေမွာင္ ေနာင္လည္းေမွာင္မည့္သူ
၂။ တေမာေဇာတိပရာယေနာ = ယခုေမွာင္၍ ေနာင္၌လင္းမည့္သူ
၃။ ေဇာတိ-ကမ ပရာယေနာ = ယခုလင္း၍ ေနာင္၌ ေမွာင္မည့္သူ
၄။ ေဇာတိ-ေဇာတိ ပရာယေနာ = ယခုလည္းလင္း ေနာင္လည္းလင္းမည့္သူလို႔ ေဒသနာရွိခဲ့တယ္။
၁။ ယခုလည္းေမွာင္ ေနာင္လည္းေမွာင္မယ့္သူကို ရွင္းျပရရင္ ‘ထိုသူဟာ ဥစၥာမဲ့မြဲ အလြန္လည္း ဆင္းရဲတယ္။ အဲသည္အျပင္ ရတနာသံုးတန္၊ ကံ-ကံရဲ႕အက်ိဳး၊ ဝိပႆနာ၊ မဂ္ဖိုလ္၊ နိဗၺာန္တိုင္ေအာင္ေသာ တရားမ်ိဳး၌ ျမတ္ႏိုးေက်နပ္ ယံုၾကည္မႈ သဒၶါဓာတ္လည္း မရွိ၊ မေပးရက္ သဝန္တို၊ ႏွေျမာေစးႏွဲ၊ ယုတ္မာ ညစ္ဆုိး အႀကံအစည္မ်ိဳး ရွိတယ္။ မွားယြင္းေဖာက္ျပန္ မမွန္ကန္ေသာ အယူရွိတယ္။ မေကာင္းေသာ ကာယကံ၊ ဝစီကံႏွင့္ မေနာကံ တို႔ကိုသာလွ်င္ အစဥ္အၿမဲ ထူေထာင္တတ္တယ္။
အဲသည္ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးဟာ ေသလို႔ရွိရင္ ၾကမ္းၾကဳတ္ရက္စက္၊ နရက္ေသာ္မွန္း၊ ခ်မ္းသာကင္းရာ ငရဲရြာသာ ေရာက္တယ္’ တဲ့။ အဲသည္လို လူမ်ိဳးဟာ ယခုလည္းေမွာင္ ေနာင္လည္းေမွာင္မယ့္ လူမ်ိဳးပဲ။

၂။ ယခုေမွာင္၍ ေနာင္၌လင္းမည့္သူ ဆိုတာကေတာ့ ‘ထိုသူဟာ ဥစၥာမဲ့မြဲ အလြန္ဆင္းရဲရွာတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ရတနာသံုးတန္၊ ရတနာသံုးတန္၊ ကံ-ကံရဲ႕အက်ိဳး၊ ဝိပႆနာ၊ မဂ္ဖိုလ္၊ နိဗၺာန္ တိုင္ေအာင္ေသာ တရားမ်ိဳး၌ ျမတ္ႏိုးေက်နပ္ ယံုၾကည္မႈ သဒၶါဓာတ္မူ ထားရွိတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ တတ္စြမ္းသမွ် ႏွေျမာမတြန္႔ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲ လွဴဒါန္းေလ့ရွိတယ္။ ေကာင္းမြန္ ေလ်ာက္ပတ္ ျမင့္ျမတ္ေသာ အႀကံအစည္ ရွိတယ္။ မမွားမယြင္း မေဖာက္မျပန္တဲ့ မွန္ကန္ေသာ အယူရွိတယ္။ ေကာင္းမြန္ေသာ ကာယကံ၊ ဝစီကံနဲ႔ မေနာကံတို႔ကိုသာ အစဥ္အၿမဲ ထူေထာင္တတ္တယ္။
အဲသည္လူဟာ ေသသည္ရွိတဲ့အခါ ေကာင္းမႈနတ္ဘံုေရာက္တယ္’ ။ အဲဒါေၾကာင့္ အဲသည္လူဟာ ယခုေမွာင္ၿပီး ေနာင္မွာလင္းတဲ့ လူမ်ိဳးပဲ။

၃။ ယခုလင္း၍ ေနာင္၌ေမွာင္မည့္ လူစားမ်ိဳးကေတာ့ ‘အဲသည္လူဟာ ပစၥည္းဥစၥာ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ရတနာသံုးတန္၊ ကံ-ကံရဲ႕အက်ိဳး ဝိပႆနာ၊ မဂ္၊ ဖိုလ္၊ နိဗၺာန္တိုင္ ေအာင္ေသာ တရားမ်ိဳးမွာ ျမတ္ႏိုးတယ္။ ယံုၾကည္မႈ သဒၶါဓာတ္မူကား မရွိ။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း မေပးရက္၊ သဝန္တို၊ ႏွေျမာေစးႏွဲတယ္။ ယုတ္မာညစ္ဆိုး အႀကံအစည္မ်ိဳးရွိတယ္။ မွားယြင္းေဖာက္ျပန္ မမွန္ကန္ေသာ အယူရွိတယ္။ မေကာင္းေသာ ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံတို႔သာလွ်င္ အစဥ္အၿမဲ ထူေထာင္တတ္တယ္။
အဲသည္လူမ်ိဳးဟာ ေသရင္ ခ်မ္းသာကင္းရာ ငရဲရြာေရာက္တယ္’။ အဲသည္လူမ်ိဳးကို ‘ယခုလင္း၍ ေနာင္၌ ေမွာင္မယ့္သူ’ လို႔ေခၚတာပဲ။

၄။ ယခုလည္းလင္း ေနာင္လည္းလင္းမဲ့သူ ဆိုတာကေတာ့ ‘အဲသည္လူဟာ ပစၥည္းဥစၥာ ခ်မ္းသာ ႂကြယ္ဝတယ္၊ ထို႔အျပင္ ရတနာျမတ္သံုးပါး၊ ကံနဲ႔ကံရဲ႕အက်ိဳး၊ ဝိပႆနာ၊ မဂ္၊ ဖိုလ္၊ နိဗၺာန္တိုင္ေအာင္ တရားမ်ိဳး၌ ျမတ္ႏိုးတယ္။ ယံုၾကည္မႈ သဒၶါရွိၿပီး ႏွေျမာမတြန္႔ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲတယ္၊ လွဴတယ္။ ေကာင္းမြန္ ျမင့္ျမတ္တဲ့ အႀကံအစည္ရွိတယ္။ မေဖာက္မျပန္ မွန္ကန္ေသာ အယူရွိတယ္။ ေကာင္းမြန္ေသာ ကာယကံ၊ ဝစီကံနဲ႔ မေနာကံတို႔သာ အစဥ္အၿမဲ ထူေထာင္တယ္။
အဲသည္လူဟာ ေသရင္ ေကာင္းျမတ္တဲ့ နတ္ဘံုကို ေရာက္တယ္’။ အဲသည္လိုလူမ်ိဳးက ယခုလည္းလင္း၊ ေနာင္လည္းလင္းမယ့္ လူမ်ိဳးျဖစ္တယ္’
ဗုဒၶျမတ္စြာဟာ လူေလးမ်ိဳးေလးစား ရွိေၾကာင္းကို သာဝတၳိၿမိဳ႕ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာ ေကာသလ ျပည့္ရွင္ မင္းျမတ္အား ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္။

ေမာင္ခ်စ္သူေမာင္ေရ အခုတင္လိုက္တဲ့ပို႔စ္က ေမာင္ခ်စ္သူေမာင္ေရးေစလိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ေတာ့ ကြာေနမယ္ထင္ပါတယ္။ ဒီတစ္ႀကိမ္ေတာ့ ဒီေလာက္နဲ႔ပဲေက်နပ္ပါေတာ့လို႔ ေမတၱာရပ္ခံလိုက္ပါတယ္ေနာ္။

စာဖတ္သူမ်ား အားလံုးလည္း အမိုက္ကလာလာ အလင္းကလာလာ အလင္းကိုပဲ သြားခ်င္သူေတြခ်ည္းပါ။

စိတ္ဓာတ္အစဥ္ ၾကည္လင္ေအးျမ ခ်မ္းသာသုခနဲ႔ ျပည့္ဝၾကပါေစ။

ေမတၱာျဖင့္

အန္တီတင့္

ခဏေစာင့္ပါ...

 
©2012 အန္တီတင့္၏ အမွတ္တရေလးမ်ား | Design by Mozz