x

8.8.14

တစ္ဘ၀ရဲ႕ မွတ္တိုင္မ်ား-၁၅


ငွက္ဖ်ားေရာဂါ အရွင္းေပ်ာက္သြားေတာ့မွ က်မအရင္လို ေက်ာင္းမွန္မွန္ တက္ႏိုင္ခဲ့သလို ေဖေဖ ေမေမတို႔လဲ စိတ္ေအးရေတာ့တယ္။ ရက္ေတြေဟာင္း လေတြေညာင္းလို႔ ႏွစ္ေတြေျပာင္းလာေတာ့ ေဖေဖက က်မတို႔ညီအစ္မႏွစ္ေယာက္ အပါအဝင္ သူ႔လက္ေအာက္မွာရွိတဲ့ တပ္ရင္း ရံုးအဖြဲ႔သားအားလံုးရဲ႕ မိသားစုေတြကေန အကသင္တန္းမွာ စိတ္ပါဝင္စားတဲ့ သားသမီးမ်ားရဲ႕စာရင္းကို ေတာင္းၿပီး မႏၲေလးၿမိဳ႕ကေန ပန္တ်ာလွျမင့္ဦးေဆာင္မည့္ အဖြဲ႔တစ္ဖြဲ႔ကို ၆-လတာ ငွားရမ္းၿပီး တာေလရြာႀကီးမွာ အေျခခံ အကသင္တန္းတစ္ခု ဖြင့္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ပန္တ်ာလွျမင့္နဲ႔အတူ မေဒါင္းစိန္နဲ႔ မခင္မာႀကီးတို႔ ညီအစ္မႏွစ္ေယာက္ပါဝင္ခဲ့ၿပီး အကသင္တန္းကို စိတ္ဝင္စားသူ စုစုေပါင္းမိန္းကေလး ၃၀ဦးနဲ႔ ေယာက္်ားေလး ၁၆ဦးတို႔ကို တက္ေရာက္ေစခဲ့တယ္။ ေဖေဖကတပ္ရင္းမွဴးဆိုေတာ့ က်မနဲ႔ ညီမေလးတူးမာတို႔ကို အကသင္တန္း မတက္မေနရအျဖစ္ ကိုယ္တိုင္နာမည္စာရင္း ထည့္သြင္း တက္ေရာက္ေစခဲ့ပါတယ္။ က်မကငယ္စဥ္ထဲက အရပ္ကျမင့္တဲ့အျပင္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္လို ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေျပာင္းေျပာင္း ႏြဲ႔ႏြဲ႔ေႏွာင္းေႏွာင္း ႏူးႏူးညံ့ည့ံမရွိ၊ အကပညာကို ၀ါသနာလံုး၀ မပါေပမယ့္ ဖခင္ေျပာသမွ် တစ္လံုးမွ ျငင္းဆန္ျခင္း အလ်ဥ္းမရွိတတ္တဲ့ က်မတစ္ေယာက္ အကသင္တန္းကို တက္ေရာက္ခဲ့ရပါတယ္။
ကဗ်ာလြတ္၊ ကဗ်ာသြင္း၊ ၿမိဳင္ထႏွစ္ပါးသြား၊ တပင္တိုင္အက၊ စႏၵကိႏၷရီကိႏၷရာဇာတ္္နဲ႔ ေကာက္စိုက္မယိမ္း အကမ်ားကို အဖြဲ႔ေတြခြဲၿပီး ဆရာတို႔က သင္ေပးပါတယ္။ ေယာက္်ားေလးေတြ အဖြဲ႔ကိုေတာ့ မင္းသားအကနဲ႔ ေဗြးတုတ္ယိမ္း သင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ကဗ်ာလြတ္အကမွာ ဗံုတို ဗံုရွည္ ပတၱလားတို႔ကို စီးခ်က္ ဝါးခ်က္နဲ႔အတူ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈရွိေအာင္ တီးၿပီး ညီညီညာညာ ကရၿပီး ကဗ်ာသြင္း အကမွာေတာ့ သီခ်င္းေလးပါ ထည့္ထားပါတယ္။ ကဗ်ာသြင္း သီခ်င္းကိုလည္း ကရင္းနဲ႔ဆိုႏိုင္ေအာင္ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးထားျပန္တယ္။ သင္တန္းတက္သူ အားလံုးလိုလို သီဆိုတတ္ၾကရပါတယ္။ ၿမိဳင္ထႏွစ္ပါးသြားကို က်မလိုအရပ္ျမင့္သူမ်ားက မင္းသားအျဖစ္ ကရၿပီး၅-စံုတြဲေရြးခ်ယ္ သင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ စႏၵကိႏၷရီကိႏၷရာ ဇာတ္မွာလည္း က်မကကိႏၷရီ အဖိုေနရာမွာ ကခဲ့ရၿပီး သူငယ္ခ်င္းရီရီျမင့္က ကိႏၷရာအမအျဖစ္ ပါဝင္ကျပရကာ လိလီကမုဆိုး၊ ဆာဗီသရီးကသိၾကားမင္းနဲ႔ ညီမေလးတူးမာက သမင္ေနရာမွာ တာ၀န္ကိုယ္စီယူကာ အဲ့ဒီ ျပဇာတ္ေလးကို က်မတို႔အဖြဲ႔ ေအာင္ျမင္စြာ သရုပ္ေဆာင္ ကျပႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ က်မမွတ္မိပါေသးတယ္။ စႏၵကိႏၷရီဇာတ္ကို စာဖတ္သူမ်ားအားလံုးလည္း ဖတ္ဖူးၿပီး ၾကည့္ဖူးၿပီး ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ကိႏၷရီ အဖို ျမွားမွန္လို႔ လဲက်သြားတဲ့ခန္းမွာ ကိႏၷရာအမက လြမ္းခ်င္းပိုင္းကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ သရုပ္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္မ်ား စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၿပီး ငိုယိုေနၾကတာကို က်မရဲ႕ မွိတ္ေယာင္ေဆာင္ေနတဲ့ မ်က္လံုးေတြအၾကားကေန အႀကိမ္မ်ားစြာ ေတြ႔ျမင္ဘူးခဲ့ရပါတယ္။ ေန႔စဥ္ညေန ၅နာရီေက်ာင္းက ျပန္ေရာက္ၿပီဆိုရင္ ေရခ်ိဳးထမင္းစားအိမ္အလုပ္ လုပ္စရာရွိတာေလးေတြ လုပ္ၿပီးအကသင္တန္းကို ည ၇နာရီအေရာက္ ညီအစ္မႏွစ္ေယာက္ သြားၾကရပါတယ္။ ည ၁၀-နာရီ အကသင္တန္း ၿပီးခ်ိန္မွ အိမ္ကိုျပန္လာၿပီး အိမ္စာမ်ားလုပ္ရင္း၆-လတာကာလ ၿပီးဆံုးခဲ့ပါတယ္။

၆-လတာကာလဆိုတာ အေျပာလြယ္သေလာက္ လက္ေတြ႔ သင္ယူခဲ့ရတာ ထင္သေလာက္ မလြယ္ကူလွပါဘူး။ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် အဆူအေဟာက္ အေခါက္မ်ားအၾကားမွာ သင္တန္းသားအားလံုး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႔ပဲ ပ်က္ရက္မရွိ သင္ၾကားမႈကို နာခံမႈအျပည့္နဲ႔ တုန္႔ျပန္ရင္း သင္တန္းခ်ိန္မ်ားကို ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ပါတယ္။ သင္တန္းဆရာ ဆရာမမ်ားကလည္း က်မတို႔ သင္တန္းသားမ်ားအေပၚ ေစတနာအျပည့္အဝ ထားရွိသလို သင္တန္းသားမ်ားကလည္း ဆရာဆရာမတို႔အေပၚ ခ်စ္ခင္ရိုေသ ေလးစားမႈအျပည့္နဲ႔ ဆရာဆရာမတို႔ စိတ္တိုင္းက်သည္ အထိ ေန႔စဥ္ ႀကိဳးစားသင္ယူခဲ့ၾကပါတယ္။ ထူးျခားခ်က္ကေတာ့ သင္တန္းသား အားလံုးဟာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ စည္းစည္းလံုးလံုး ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈေၾကာင့္ သင္တန္းဆရာ ဆရာမတို႔ဟာ က်မတို႔အဖြဲ႔ကို စိတ္ခ်မ္းသာမႈ အျပည့္အဝနဲ႔ သင္ၾကားေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ပြဲကတိုင္းလည္း အဓိက လိုအပ္တဲ့ ပစၥည္းေတြ မွန္သမွ်ကို ဘယ္ပံုဘယ္နည္း ထားသိုရမယ္ဆိုတာကအစ သင္ၾကားေပးၿပီး ျဖစ္ေပၚေလ့ရွိတတ္တဲ့ အခက္အခဲမ်ားကို ဘယ္ပံုဘယ္နည္း ေျဖရွင္းရမယ္ဆိုတာအဆံုး သင္ၾကားေပးပါတယ္။ အေျခခံကစလို႔ စနစ္တက် သင္ၾကား ေပးထားတာေၾကာင့္လည္း က်မတို႔အဖြဲ႔ရဲ႕ ကပြဲတိုင္းမွာ မျဖစ္မေန ေတြ႔ႀကံဳလာသမွ် အခက္အခဲ ေသးေသး ႀကီးႀကီးတို႔ကို ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ပဲ ေျဖရွင္းႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ‘ၿမိဳင္ထ’လို ႏွစ္ပါးသြားအကမွာ ႏွစ္ဦးစာအတြက္သာ အဝတ္အစားကအစ အေဆာင္အေယာင္ တို႔ကို အခက္အခဲမရွိ လြယ္လြယ္ကူကူ ဆင္ေပးႏိုင္ေပမယ့္ ကဗ်ာလြတ္ ကဗ်ာသြင္း အုပ္စုလိုက္ ကရတဲ့ ယိမ္း အဖြဲ႔အတြက္ မ်ားေျမာင္လွတဲ့ အသံုးအေဆာင္ေတြကို တိုေတာင္းတဲ့အခ်ိန္အတြင္း အၿပီးသတ္ ေဆာင္ရြက္ေပးရတာမို႔ တစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ အဝတ္အစား အသံုးအေဆာင္အားလံုးကို နာမည္ကိုယ္စီ ေရးထိုး ေပးထားျခင္းအထိ စနစ္တက် လုပ္ေပးပါတယ္။ စီမံတတ္လြန္းတဲ့ ဆရာဆရာမတို႔ကို အဲ့ဒီအခ်ိန္ကာလထဲက က်မေလးစားအားက်မိခဲ့တယ္။ တစ္ဖြဲ႔လံုးအတြက္ ဆင္တူဆံထံုးကအစ ေျခခ်င္းဝတ္အဆံုး ဟာကြက္မရွိ ၿပီးျပည့္စံုမႈမ်ားနဲ႔ က်မတို႔တစ္ေတြ ကပြဲတိုင္းမွာ စိတ္ခ်မ္းေျမ့စြာနဲ႔ ကခုန္ခြင့္ရခဲ့ရပါတယ္။
က်မဖခင္ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က အကသင္တန္းမွာ လူမ်ိဳးေပါင္းစံု ပါဝင္တဲ့အတြက္ တိုင္းရင္းသားမ်ား အားလံုး တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး စည္းလံုးညီညြတ္ ခ်စ္ခင္မႈကို ရေစခ်င္တာရယ္၊ က်မတို႔ ညီအစ္မ ႏွစ္ေယာက္ကိုလည္း ပညာတစ္ခု သင္ယူတတ္ေျမာက္ ေစလိုတဲ့အတြက္ စီမံသင္ၾကားေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္တယ္လို႔ ထင္ျမင္ယူဆမိတယ္။ ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ က်မတို႔အကအဖြဲ႔ တစ္ဖြဲ႔ ရွိေနျခင္းေၾကာင့္လည္း လြတ္လပ္ေရးပြဲ ျပည္ေထာင္စုပြဲအစရွိတဲ့ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ေတြမွာ ပြဲလမ္းသဘင္ေတြ ျပဳလုပ္ၿပီး က်မတို႔ အကအဖြဲ႔ကို ကျပေစခဲ့ပါတယ္။ တိုင္းရင္းသားအကေတြကို ပါ၀င္ပူးေပါင္း ကျပဘို႔အတြက္လဲ တစ္ျခားအဖြဲ႔ေတြကို ဖိတ္ေခၚၿပီး ကပြဲျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ က်မတို႔အဖြဲ႔ တာေလကေန ကားႀကီးႏွစ္စီးနဲ႔ က်ိဳင္းတံုၿမိဳ႕ထိတိုင္ သြားေရာက္ ကျပရတဲ့အထိ နာမည္ရခဲ့ပါတယ္။ တာေလ-က်ိဳင္းတံု လမ္းခရီးဟာ အလြန္ဆိုးၿပီး က်ဥ္းေျမာင္းသလို တစ္ဖက္က ေတာင္ေစာင္း ေနာက္တစ္ဖက္က ေခ်ာက္ကမ္းပါးမို႔ ကားႏွစ္စင္းေရွာင္တိုင္း သည္းထိတ္ရင္ဖိုစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။ ၾကားၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕မွာ ညအိပ္ရကာ ေနာက္တစ္ရက္ ခရီးဆက္ၿပီး က်ိဳင္းတံုၿမိဳ႕ကို ေရာက္ပါတယ္။ ခရီးေရာက္မဆိုက္ အခ်ိန္ၾကာၾကာ နားခြင့္မရွိပဲ က်မတို႔အဖြဲ႔ကၾကရပါတယ္။ အားႀကိဳးမာန္တက္ ကျပျခင္းေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ခံဖိတ္ေခၚသူမ်ားကလည္း အားက်ခဲ့ၿပီး က်မတို႔လို အကအဖြဲ႔မ်ားကို ဖြဲ႔စည္းၾကတယ္လို႔ ေနာက္ပိုင္းမွာ သိရပါတယ္။ အကဝါသနာ မပါခဲ့တဲ့ က်မလည္း ေျခခါးေခါင္းလက္တို႔ကို စည္းခ်က္ဝါးခ်က္တို႔နဲ႔အညီ စနစ္က် ကကြက္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ခ်ိဳးတတ္ ကတတ္ၿပီမို႔ ပညာတစ္ခုကိုစနစ္တက် တတ္ေအာင္ သင္ၾကားခြင့္ ေပးခဲ့တဲ့ ေဖေဖနဲ႔ အကပညာကို သင္ၾကားေပးခဲ့တဲ့ ပန္တ်ာလွျမင့္နဲ႔ အဖြဲ႔ကို ေက်းဇူးတင္မိပါတယ္။ က်မတို႔ တာေလရြာႀကီးဆီကို လာလည္သမွ် ဧည့္သည္မ်ားကို ကျပခဲ့ရသလိုတျခားၿမိဳ႕နယ္ေတြရဲ႕ ဖိတ္ၾကားမႈေတြေၾကာင့္လည္း သြားေရာက္ ကျပရပါတယ္။ မိုင္းလင္း မိုင္းဆတ္ ပါလ်ိဳးတို႔ဖက္အထိသြားေရာက္ ကျပၾကရပါတယ္။ က်မတို႔အကအဖြဲ႔မွာ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးေပါင္းစံု စံုစံုလင္လင္ပါသလို တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္လည္း ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ခ်စ္ခင္ေနၾကၿပီး ေအာင္ျမင္မႈရခဲ့တာေၾကာင့္ ေဖေဖ့ရဲ႕ဆႏၵ ျပည့္ဝခဲ့ပါတယ္။
သံုးႏွစ္အၾကာမွာ တာေလရြာႀကီးကေန တာေလၿမိဳ႕ျဖစ္လာသလို မေရွးမေႏွာင္းမွာ က်မရဲ႕ဖခင္လည္း တာေလၿမိဳ႕ကေန က်ိဳင္းတံုၿမိဳ႕ကို ေျပာင္းေရႊ႕ဖို႔ သတင္း ေရာက္လာပါေတာ့တယ္။ က်မတို႔ မိသားစုမွာ အစ္ကိုျဖစ္သူကလြဲၿပီး က်န္မိသားစုအားလံုး ေဖေဖေျပာင္းသြားရတဲ့ နယ္အသီးသီးကို ေနာက္ေတာ္ပါးမ်ားအျဖစ္ လိုက္သြားၾကရပါတယ္။ မၾကာမီ အခ်ိန္ကာလမွာ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္ရေတာ့မယ့္ က်ိဳင္းတံုအိမ္ကိုလည္း စိတ္ကူးနဲ႔ပံုေဖာ္ရင္း က်မႏွစ္သက္တဲ့ ရွမ္းျပည္အတြင္းမွာသာ ရွိေနတဲ့ၿမိဳ႕သစ္ တစ္ၿမိဳ႕မို႔ေပ်ာ္ေနမိတယ္။ က်မေဖေဖရဲ႕ နည္းေပးလမ္းျပ  လုပ္ေဆာင္ေစမႈ အရာအားလံုးကို ျပန္လည္ေတြးေတာမိတိုင္း ဖခင္ႀကီးအေပၚ ခ်စ္ခင္ေလးစား ဂုဏ္ယူေနမိပါတယ္။
စိတ္ဓာတ္အစဥ္ ၾကည္လင္ေအးျမ ခ်မ္းသာသုခနဲ႔ ျပည့္၀ၾကပါေစ။
ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္

ခဏေစာင့္ပါ...

 
©2012 အန္တီတင့္၏ အမွတ္တရေလးမ်ား | Design by Mozz