14.12.14

တစ္ဘ၀ရဲ႕ မွတ္တိုင္မ်ား-၃၃


အလွဴလုပ္ျဖစ္တိုင္း မျဖစ္မေန အေရာက္လာၿပီး လိုတာေလးေတြ ညႊန္ၾကားေပးတဲ့ ဖြားဖြား ဖခင္ႀကီးနဲ႔ အေဒၚ ေမာင္ႏွမေတြစံုလင္စြာနဲ႔အတူ ရင္းႏွီးခဲ့တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေရာင္းရင္းမ်ားနဲ႔အတူ အမွတ္တရပံုရိပ္မ်ား။








ေရႊေတာင္ ခ်ည္မွ်င္၊အထည္နဲ႔အေခ်ာကိုင္စက္ရံု ယကၠန္းဌာန အလုပ္ရံုခြဲမွဴး တာ၀န္နဲ႔ တစ္ႏွစ္တာကာလ ၾကာျမင့္ခဲ့ပါတယ္။ တစ္ဘ၀ရဲ႕ မွတ္တိုင္မ်ားကို အစဥ္တစ္စိုက္ ဖတ္ခဲ့သူမ်ား အတြက္ အခုေရးမည့္မွတ္တိုင္-၃၃ဟာ သာမန္ မွတ္တိုင္မ်ားလို႔ သမရိုးက်မဟုတ္ပဲ ထူးျခားျဖစ္စဥ္တစ္ခု ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လူ႔ေလာကႀကီးထဲမွာ က်မတို႔ အလွမ္းမမွီႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းကိစၥ မ်ိိဳးေပါင္းစံုစြာ ရွိေနတယ္ဆိုတာ ဇြတ္မွိတ္လက္ခံရမွာျဖစ္ပါတယ္။ က်မေရႊေတာင္ေရာက္စ သီးသန္႔ေနထုိင္ဘို႔ရာ အိမ္ မရွိေသးတဲ့အတြက္ အဆင္ေျပသလို တစ္ျခားအလုပ္ရံုခြဲမွဴး မိသားစုအိမ္မွာ ေခတၱ ေနထိုင္ရပါတယ္။ မိသားစုစိတ္ဓာတ္ အျပည့္အ၀ရွိၿပီး စိတ္ရင္းေစတနာေကာင္းတဲ့ ခ်ည္မွ်င္ဌာန အလုပ္ရံုခြဲမွဴး ဦးယဥ္ေထြး မိသားစုအိမ္မွာ လအတန္ၾကာ ေနထိုင္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဦးယဥ္ေထြးရဲ႕ဇနီးကို မိသားတစ္စုလံုး ေခၚေ၀ၚတဲ့အတိုင္း ‘မာမီ’လို႔ က်မရင္းရင္းႏွီးႏွီးေခၚခဲ့ပါတယ္။ ခင္ပြန္းျဖစ္သူ ေမၿမိဳ႕သင္တန္းကို သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ သားႀကီးနဲ႔တူမေလးကို ေရႊေတာင္ကို ေခၚလာစဥ္ အခ်ိန္အခါကလဲ က်မ မာမီတို႔အိမ္မွာ ေနတဲ့အခ်ိန္ပါ။ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ ၿငိဳျငင္ျခင္းမ်ိဳးမရွိပဲ ေမာင္သန္းေထြးေအာင္ စန္းစန္းခ်စ္ စိုးစိုးခ်စ္ ေအာင္ေအာင္ အစရွိတဲ့ သားသမီးေတြကအစ က်မတို႔ မိသားစုအေပၚ အၿမဲတန္း ေႏြးေထြးစြာ ဆက္ဆံခဲ့တာမို႔ က်မရင္ထဲမွာ အၿမဲထာ၀ရ ေက်းဇူးတင္ရွိေနဆဲပါ။ အေျခအေနေပးရင္ တစ္ေခါက္တစ္ခါ ဆံုႏိုင္ခြင့္ေလးလဲ ရွိခ်င္ပါေသးတယ္။
ေရႊေတာင္စက္ရံုနဲ႔ ကင္းကြာခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၈-ႏွစ္ေက်ာ္တိုင္ ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီမို႔ အစစအရာရာ ထူးျခားေျပာင္းလဲမႈေတြ ရွိေကာင္းရွိေနမွာပါ။ က်မရွိစဥ္အခ်ိန္က ေရႊေတာင္စက္ရံု၀န္းက်င္မွာ ဘုရားပ်က္ ဘုရားၿပိဳ ေျမာက္ျမားစြာ ရွိခဲ့သလို က်မတို႔ေနထိုင္ရတဲ့ အရာရွိရိပ္သာလိုင္းနဲ႔ စက္ရံုကို လမ္းေလွ်ာက္သြားမယ္ဆိုရင္ အနည္းဆံုး ၁၅-မိနစ္ခန္႔ၾကာသလို စက္ဘီးစီးသြားရင္ ၅-မိနစ္ေလာက္ နင္းရပါတယ္။ က်မ ေန႔ဆိုင္းျဖစ္ေစ ညဆိုင္းျဖစ္ေစ အိမ္ျပန္ထမင္းစားေလ့ ရွိပါတယ္။ မာမီက ေကာ္ဖီခ်ိန္ ထမင္းခ်ိန္ မုန္႔စားခ်ိန္တိုင္းလိုလို အဆင္သင့္ေလး ျပင္ဆင္ထားေလ့ရွိပါတယ္။ အလုပ္ေၾကာင့္ တစ္ခါတစ္ရံ အခ်ိန္နဲ႔ ျပန္မေရာက္လာခဲ့တဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ စိတ္ပူတတ္ျပန္တယ္။ သားသမီးမ်ားအားလံုးအျပင္ က်မကိုပါ စိုးရိမ္တတ္တဲ့ မာမီျဖစ္လို႔လဲ က်မျပန္ေရာက္ ေနာက္က်မယ့္ အခ်ိန္မ်ိဳးေတြမွာ တတ္ႏိုင္သေလာက္ လူႀကံဳနဲ႔မွာခဲ့ရတယ္။ တစ္ေန႔မွာ မာမီနဲ႔စကားစျမည္ေျပာရင္း ထူးျခားတဲ့စကားမ်ိဳး ၾကားခဲ့ရတယ္။
‘မာမီတို႔အိမ္ရဲ႕ အေရွ႕လမ္းမႀကီးက ဘုရားပ်က္ေတြ ျမင္တယ္မဟုတ္လား’
‘ဟုတ္ကဲ့ မာမီျမင္တယ္ ၃-၄ ဆူေလာက္ရွိတယ္ေလ’
‘ဟုတ္တယ္ မာမီတို႔ရဲ႕ အိမ္အေနာက္ ဟိုးဘက္မွာလဲ ဘုရားပ်က္ေတြရွိတယ္’
‘ေအာ္’ … မာမီေျပာမယ့္ စကားကိုမွန္းရခက္တာေၾကာင့္ က်မလည္း ေအာ္ လို႔သံေယာင္လိုက္ခဲ့တယ္။ မာမီက ဆက္ၿပီး-
‘အဲ့ဒီ အေရွ႕ကဘုရားပ်က္ေတြနဲ႔ ေနာက္ဘက္က ဘုရားပ်က္ေတြဆီကို သြားဘို႔ လမ္းေၾကာင္းက မာမီတို႔ၿခံ၀င္းကေန ျဖတ္သြားရတဲ့ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုပဲ ရွိတယ္ေလ အိမ္ေရွ႕က သစ္ပင္ႀကီးမွာ သူတစ္ခါတစ္ေလ နားတတ္တယ္’ မာမီ့ရဲ႕အေျပာကို က်မနားေထာင္ရင္း အေတြးထဲမွာ လူေတြျဖတ္သန္း ျဖတ္လာတဲ့ လမ္းရယ္လို႔သာ ထင္မွတ္ခဲ့တယ္။
‘တစ္ခါတစ္ေလ ဒယ္ဒီ့အတြက္ မာမီ ေဖ်ာ္ထားတဲ့ ေကာ္ဖီကို သူက လမ္းႀကံဳ ေသာက္သြားေသးတယ္’
‘ဟင္.. ဘယ္သူလဲ မာမီ? သူမ်ားအိမ္ထဲ၀င္ၿပီး စည္းကမ္းမရွိ ေကာ္ဖီ၀င္ေသာက္တဲ့လူက ဘယ္သူလဲ’ က်မရဲ႕အေမးကို မာမီက သေဘာက်စြာ ရယ္ေမာရင္း-
‘လူမဟုတ္ဘူးေလ တေစၧႀကီးကိုေျပာတာ’ တဲ့။ အမွတ္တမဲ့ မာမီ့ဆီက ၾကားလိုက္ရတဲ့ စကားေၾကာင့္ က်မ အ့ံၾသေတြေ၀သြားမိတယ္။ ငယ္ငယ္ထဲက က်မယံုၾကည္မႈ မရွိေပမယ့္ ၾကားဘူးနား၀ တေစၧ သရဲနဲ႔ တစ္ခါက ႀကံဳဘူးတဲ့ ထူးဆန္းသတၱ၀ါ အေၾကာင္း ေခါင္းထဲေရာက္လာရင္း မာမီ့အေျပာမ်ားကို စိတ္၀င္စားလာမိတယ္။
‘ဟင္… အဲ့ဒီ တေစၧႀကီးက ဒယ္ဒီ့ေကာ္ဖီကို ယူေသာက္တယ္ ဟုတ္လား’
‘ဟုတ္တယ္ အစကေတာ့ အိမ္က တစ္ေယာက္ေယာက္ ေသာက္တယ္မွတ္တာ ေနာက္ပိုင္းမွ သတိထားလာမိတယ္။ အားလံုး အလုပ္သြားၾကၿပီး တစ္ေယာက္မွ မရွိေတာ့တဲ့အခ်ိန္မွာ သတိထားမိတာေပါ့။ အစကေတာ့ ေကာ္ဖီေလာက္ပဲ ေနာက္ပိုင္း မုန္႔ေတြပါ ယူစားလာတတ္တယ္။ သူက အိမ္ကလူေတြကိုလဲ အႏၲရာယ္မေပးပါဘူးေလ သူ႔လမ္းသူသြားတာပဲ တစ္ခါတစ္ေလ သူျဖတ္သြားတာကို မာမီသိေနတယ္။ သူ႔ကိုႏႈတ္ဆက္ျဖစ္တယ္’ မာမီေျပာတဲ့ စကားလံုးေတြဟာ က်မရဲ႕စိတ္ကို ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္ေစတာေတာ့ အမွန္ပါ။ မာမီတုိ႔ မိသားစုက ခရိယာန္ဘာသာ၀င္ေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ခရိယာန္ဘုရားစင္ရွိသလို က်မေနတဲ့ အလယ္ခန္းထဲမွာ ဗုဒၶဘာသာဆင္းတုေတာ္ တစ္ဆူကို ပူေဇာ္ၿပီး က်မကိုးကြယ္ထားပါတယ္။ မာမီက စကားကိုအပို မေျပာတတ္သူ ရိုးသားပြင့္လင္းသူမို႔ မာမီေျပာတာေတြကိုလဲ က်မလစ္လ်ဴမရႈႏိုင္၊ အေျပာနဲ႔မဟုတ္ပဲ လက္ေတြ႔ကို ပိုၿပီးယံုၾကည္တတ္တဲ့က်မ မာမီကိုေမးမိတယ္။
‘မာမီ သူ႔ကိုျမင္ဘူးလားဟင္’ မာမီကေခါင္းတစ္ခ်က္ဆတ္ျပၿပီး
‘သူက တစ္ခါတစ္ေလ အိမ္ကလူလိုလို ဘာလိုလို ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ေပမယ့္ မ်က္ႏွာကိုေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွမျပဘူး’
‘ဒါဆို အရိပ္အေယာင္ေလာက္ပဲ ျပတာလား’
‘သူျဖတ္သြားျဖတ္လာလုပ္ရင္ ေျခရွပ္တိုက္သံလိုမ်ိဳးၾကားတယ္ တစ္ခါတစ္ေလ လူရိပ္လို ကိုယ္ေယာင္ျပတတ္တယ္ စကားေျပာရင္ ရပ္နားေထာင္ၿပီး ေျပာၿပီးမွ ေျခရွပ္တိုက္သံနဲ႔ ဆက္သြားတတ္တယ္’ မာမီ့အေျပာကို က်မအေတာ္ေလး စိတ္၀င္စားသြားတာေၾကာင့္-
‘သူက ဘယ္အခ်ိန္ေတြ ၿခံထဲကျဖတ္ေလွ်ာက္တတ္လဲ မာမီ’
‘ပံုမွန္္ မနက္ ၆နာရီ ညေန ၆နာရီ တစ္ေန႔ႏွစ္ႀကိမ္ တစ္ခါတစ္ေလ ေန႔လည္ဘက္ေတြလဲ ေရာက္လာတတ္တယ္’
‘ဒါဆိုရင္ က်မညထမင္းျပန္စားၿပီး အျပန္မွာ စမ္းၾကည့္ခ်င္တယ္ မာမီကူညီေပးမလား’
‘ေျပာေလ ဘယ္လိုကူညီရမလဲ’ မာမီ့အေမးကို က်မလက္ေတြ႔ စမ္းခ်င္တဲ့သေဘာ အေသးစိတ္ကို ေျပာျပလိုက္ေတာ့ မာမီက သေဘာက်ၿပီး အားပါးတရ ရယ္ေမာပါတယ္။
က်မ ညစာထမင္း ျပန္လာစားၿပီး စက္ရံုအျပန္မွာ-
‘မာမီ ေျပာထားတယ္ မဟုတ္လား’ လို႔က်မက မာမီ့ကိုေမးလိုက္ေတာ့-
‘ေျပာထားၿပီးၿပီ စမ္းၾကည့္ေလ’တဲ့ က်မလဲ မာမီ့ကို ႏႈတ္ဆက္ၿပီး စက္ရံုကို စက္ဘီးစီးၿပီး ျပန္ခဲ့တယ္။
စက္ဘီးရဲ႕ ေျခနင္းကို ၃-၄-၅ ခ်က္မွန္မွန္ေလး နင္းေနရာကေန-
‘နာနာဘာ၀ ၀ိနာဘာ၀ သတၱ၀ါအားလံုး က်န္းမာၾကပါေစ ခ်မ္းသာၾကပါေစ ေဘးကင္းၾကပါေစ။ တကယ္လို႔သာ မာမီေျပာတာ အမွန္တကယ္ဆိုရင္ ထူးျခားတဲ့ လက္ေတြ႔တစ္ခုခုေတာ့ ျမင္ခ်င္ပါတယ္’ လို႔ ႏႈတ္ကေန တစ္တြတ္တြတ္ရြတ္တဲ့အခါ က်မနင္းလာတဲ့ စက္ဘီးဟာ တစ္ေယာက္ေယာက္ ေနာက္ကေန တြန္းေနသလိုမ်ိဳး စိတ္ကခံစားလာမိတယ္။ စိတ္ကျဖစ္တာ ေနမွာပါေလလို႔ ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္ ေျဖေနတဲ့အခ်ိန္ ပိုျမန္လာသလို ခံစားမိတာေၾကာင့္ က်မနင္းေနတဲ့ ေျခနင္းကို မနင္းေတာ့ပဲ လႊတ္ေပးထားလိုက္တယ္။ စက္ရံုနဲ႔အိမ္ အလယ္အလပ္ကို ေရာက္ေနခ်ိန္ေလာက္ကေန စက္ရံုေရာက္သြားတဲ့အထိ က်မစက္ဘီး ေျခနင္းကို မနင္းပဲ အရွိန္နဲ႔ ေရာက္သြားခဲ့တယ္။ က်မတစ္ကုိယ္လံုး ေအးစက္ ေတာင့္တင္းသြားသလို ခံစားမိၿပီး ၾကက္သီးေမြးညွင္းေတြ ထလာပါေတာ့တယ္။ ေခါင္းေပၚရွိ ဆံပင္ေတြလဲ အေပၚသို႔ ထိုးေထာင္ေန သေယာင္ေယာင္ စက္ရံုေရာက္တဲ့အခါ ညာလက္နဲ႔ ဘရိတ္အုပ္ရင္း ေရာက္ေလရာ ဘံုဘ၀ကေန က်မျပဳျပဳသမွ် ကုသိုလ္အ၀၀ကို အမွ်ေပးေ၀ပါတယ္ သာဓုေခၚပါဆိုၿပီး အမွ် သံုးႀကိမ္ေ၀ခဲ့တယ္။ ည ၁၁နာရီ ညဆိုင္းအၿပီး အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ မာမီက တံခါး၀ကေန ေစာင့္ေနၿပီး ‘ဘယ့္ႏွယ္ရွိစ’ ဆိုတဲ့ မ်က္၀န္းအစံုနဲ႔ က်မကို ခပ္ၿပံဳးၿပံဳးၾကည့္ေနပါေတာ့တယ္။
တစ္မနက္ က်မအခန္းကေန ထြက္ေတာ့ ကပ္ရက္အခန္းမွာ ေမာင္သန္းေထြး ေက်ာေပးၿပီး သတင္းစာထိုင္ဖတ္ေနတာ ျမင္ေတာ့ က်မက-
‘ေမာင္သန္းေထြး စက္ရံုမသြားေသးဘူးလား’လို႔ ေမးပါတယ္။ အၿမဲလိုလို က်မေမးတာကို ေလးေလးစားစားျပန္ေျဖတတ္တဲ့ ေမာင္သန္းေထြးဆီကေန ျပန္ေျဖသံ ဘာမွထြက္မလာ။ က်မလဲ က်မေမးတာမၾကားလို႔ျဖစ္မယ္္ဆိုၿပီး စက္ရံုသြားဘို႔ အိမ္ျပင္ကို ထြက္လာပါတယ္။ အိမ္ျပင္ေရာက္ေတာ့ ေစ်းကျပန္လာတဲ့ မာမီနဲ႔ဆံုၿပီး ေမာင္သန္းေထြးက စက္ရံုမသြားတဲ့အၾကာင္း ေမးေတာ့မာမီက မေန႔ညက ကိစၥရွိလို႔ ခရီးထြက္သြားတယ္ေလတဲ့။ က်မလဲ ခ်က္ျခင္းဆိုသလို အိမ္ထဲျပန္၀င္လာၿပီး သတင္းစာဖတ္ေနတဲ့သူ ဘယ္သူလဲလို႔ အခန္းထဲ၀င္ၾကည့္ေတာ့ ဘယ္သူမွ မရွိေတာ့တာကို ႀကံဳခဲ့ဘူးတယ္။ တစ္လေလာက္အၾကာမွာ အိမ္ေရွ႕က သစ္ပင္ႀကီးကို စက္ရံုက ၀န္ထမ္းတစ္ခ်ိဳ႕ ခုတ္ေနတာကို ျမင္ေတာ့ မာမီက-
‘ၾကည့္လဲလုပ္ၾကအံုးေနာ္ ဒီသစ္ပင္ႀကီးကို မခုတ္လို႔ မရဘူးလားကြယ္’ လို႔ ေျပာေတာ့ စက္ရံုလူေတြက
‘က်ေနာ္တို႔လဲ အထက္က ခုတ္ခိုင္းလို႔ပါ’ လို႔ေျဖရင္း ခုတ္လဲွၾကပါတယ္။ တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္ သံုးရက္ၾကာ သစ္ပင္ႀကီးကို ခုတ္လွဲလို႔ မရျဖစ္ေနေတာ့ စက္ရံုပိုင္ ဘူဒိုဆာနဲ႔ထိုးျပန္တယ္ ဘူဒိုဆာပ်က္ျပန္ ဘူဒိုဆာေမာင္းသူလဲ ေနမေကာင္းျဖစ္ ေဆးရံုေရာက္။ ေနာက္ဆံုး ဘယ္လို အဆံုးသတ္ခဲ့တယ္ဆိုတာ မသိေတာ့ပါ အေၾကာင္းက က်မေနထိုင္ဘို႔ရာ အိမ္သစ္ရၿပီမို႔ က်မနဲ႔ အတူေရႊေတာင္စက္ရံုမွာ တာ၀န္က်သူ အလုပ္ရံုခြဲမွဴး အစ္မေဒၚခင္ေစာအံုနဲ႔အတူ အိမ္သစ္ဆီကို ေျပာင္းသြားပါေတာ့တယ္။ ေရႊေတာင္မွာ က်မေနစဥ္ တစ္ႏွစ္အတြင္း ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းနေဘးကေန ေရွးအေမြအႏွစ္ေတြလို႔ ယူဆရတဲ့ ေရႊခြက္ ေငြခြက္ ေရႊထည္ ေငြထည္ ပစၥည္းေတြ ေပၚလာၿပီး ထိုက္သူမ်ား ရရွိခဲ့တာကို ႀကံဳခဲ့ဘူးပါတယ္။ ၁၉၈၇-ခုႏွစ္မွာ က်မေရႊေတာင္စက္ရံုကေန ခ်ည္မွ်င္ႏွင့္အထည္စက္ရံု (သမိုင္း) ကိုေျပာင္းေရႊ႕တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခြင့္ က်လာပါေတာ့တယ္။


စိတ္ဓာတ္အစဥ္ ၾကည္လင္ေအးျမ ခ်မ္းသာသုခနဲ႔ ျပည့္၀ၾကပါေစ။

ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္

ခဏေစာင့္ပါ...

 
©2012 အန္တီတင့္၏ အမွတ္တရေလးမ်ား | Design by Mozz