31.8.17

2017-ဘေလာ့ဂ္ေဒး အမွတ္တရ


သံသရာစက္ကြင္း ႏြံအတြင္းမွ လြတ္ေျမာက္ၾကဘို႔ အားထုတ္စို႔-

၃၁-ဘံုလူသားတို႔ တဏွာကခိုင္းေစျခင္းကို လုပ္ေဆာင္ေနၾကရတာကို အျပစ္မျမင္ပါပဲ ကံကိုသာအစားထိုး အျပစ္တင္ေနၾကပါတယ္။ တရားခံအစစ္ကို မသိတဲ့အတြက္ စြဲခ်က္တင္ၿပီး ဖမ္းမိေနသူဟာ တစ္ျခားသူျဖစ္ေနၾကတယ္။ အေၾကာင္းရင္း မသိလို႔ ေကာင္းတာျဖစ္လဲကံေၾကာင့္၊ ဆိုးတာျဖစ္လဲကံေၾကာင့္လို႔ ရိုးမယ္ဖြဲ႔ၾကတယ္။ ဦးေဆာင္တဲ့ တဏွာဥပဒါန္ကို မျမင္ၾကျခင္းဟာ အဓိကအေၾကာင္းရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ တဏွာခိုင္းလို႔ အေျပးအလႊားသြားရင္း ခလုတ္တိုက္ရင္ေတာင္ ‘ကံေခလို႔ ခလုတ္တိုက္တယ္’ လို႔ေျပာၾကသလို၊ ၀မ္းနည္းစရာေတြ႔ရင္ ‘ကံမ်ားမေကာင္းေလေတာ့’ ဟု ကံကိုခ်ည္းအျပစ္ပံုခ်ၾကတယ္။ ကံဆိုတာ တဏွာရဲ႕ ေစ့ေဆာ္တိုက္တြန္းလို႔ ျဖစ္ေနတာပါလား ဆိုတဲ့အသိ မရွိၾကသေရြ႕ လုပ္တာက တဏွာ၊ စြဲခ်က္တင္ခံရတာက ကံ ျဖစ္ၿမဲျဖစ္ေနအံုးမွာပါ။ စင္စစ္အမွန္က တဏွာကခိုင္းေနျခင္းျဖစ္ၿပီး ကံကခိုင္းျခင္းမဟုတ္ပါ။ ကံကခိုင္းလို႔လား တဏွာေၾကာင့္လုပ္ေနရတာလားဆိုတာ ေသခ်ာစြာ သိဘို႔လိုပါတယ္။ ၃၁-ဘံုသားေတြကို တဏွာက ႀကိဳးကိုင္ထားျခင္းျဖစ္လို႔ တဏွာရဲ႕ ခိုင္းေစမႈေအာက္မွာ ငိုပြဲ ၿပံဳးပြဲေတြ လုပ္ေနၾကရတယ္။ ကံကေနာက္လိုက္ တဏွာကေခါင္းေဆာင္ဆိုတာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကေန ‘တဏွာ ဥပဒါန္ ကံ’ မွာ ဘယ္သူက ဦးေဆာင္ဦးရြက္ လုပ္ေနတယ္ဆိုတာ သိသာထင္ရွားေနပါတယ္။ တဏွာခ်ဳပ္ရင္ ဒုကၡခ်ဳပ္တယ္။ တဏွာဥပဒါန္မရပ္စဲသမွ် ကာလပတ္လံုး ဒုကၡသစၥာ မခ်ဳပ္ႏိုင္ပါ။ ဒုကၡသစၥာ ခ်ဳပ္ဘို႔ရာ ၀ိပႆနာ အလုပ္ကလုပ္ဘို႔လိုတယ္။ ဒိဌိသတ္မွ ေအာက္မဂ္ေတြ႔ရမယ္။ သံသရာမွာ လည္ေနရတာဟာ တဏွာမေသလို႔ လည္ေနရျခင္းပါ။
တဏွာသတ္နည္း
‘ဘ၀မ်ားစြာက ၀ဋ္ထဲလည္မည့္ ၀ဋ္ကုသိုလ္ကံေတြ အကုသိုလ္ကံေတြ တစ္ပံုႀကီးဟာ ဘ၀ဆက္တတ္တဲ့ တဏွာေသရင္ အေဟာသိကံျဖစ္သြားၿပီး အက်ိဳးမေပးေတာ့ပါဘူး’ တဏွာေခါင္းေဆာင္တဲ့ ကံကသာ အက်ိဳးေပးႏိုင္ေတာ့ ေခါင္းေဆာင္တဏွာကို သတ္လိုက္ရင္း ‘ကံ’ က မဆက္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ သစၥာေလးပါးမွာ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံေတြ အမ်ားႀကီး ေဟာမထားပဲ သမုဒယ=တဏွာေသရင္ၿပီးတာပဲလို႔ ဘုရားက ေဟာထားပါတယ္။ တဏွာ= သမုဒယကို မဂ္နဲ႔ ပယ္သတ္လိုက္ရင္ တဏွာေသပါတယ္။
တဏွာကို သတ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဒီတဏွာမွီေနတဲ့ ကပ္ေနတဲ့ ေနရာ ၁၈-ပါးကို အရင္ဆံုး ရွာေဖြရမွာျဖစ္ပါတယ္။ တဏွာကပ္တဲ့ ေနရာေတြကေတာ့ -
၁။ ကြ်န္မတို႔ သႏၲာန္မွာရွိတဲ့ ‘မ်က္လံုး၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္ ဆိုတဲ့ (အတြင္းအာယတန ၆-ပါး) ကပ္ေနတတ္ပါတယ္။
၂။ ‘အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ ေတြ႔ထိစရာ၊ ႀကံေတြးစရာ’ (အျပင္အာယတန ၆-ပါး)
၃။ ‘ျမင္စိတ္၊ ၾကားစိတ္၊ နံစိတ္၊ စားစိတ္၊ ယားနာေကာင္းစိတ္၊ ေတြးေတာစိတ္’
အစရွိတာေတြျဖစ္ပါတယ္။
‘တစ္ကိုယ္လံုးကို ကပ္ေနတဲ့ တဏွာကို တစ္ခုထဲေသာ သတ္နည္းကေတာ့ ၀ိပႆနာလုပ္ၿပီး သတ္ရမည့္ နည္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ တဏွာကပ္ခိုေနတဲ့ ၁၈-ေနရာကို ၀ိပႆနာဉာဏ္နဲ႔ ျဖစ္ပ်က္ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱေတြ ျမင္ေအာင္ရႈမွတ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြကို ျမင္သိလာတဲ့အခါ ၁၈-ပါးေသာ အရာေတြကို သာယာႏွစ္သက္မႈ မရွိေတာ့ပဲ ရြံမုန္းလာပါလိမ့္မယ္။ မရခ်င္ေတာ့သလို ဒါေတြမရွိတာ ေကာင္းတယ္လို႔ သိလာတဲ့အခါ တဏွာဟာ တျဖည္းျဖည္းပါးသြားၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာ လံုး၀ခ်ဳပ္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ တဏွာခ်ဳပ္ျခင္းဟာ နိဗၺာန္ေရာက္ျခင္း ဟူသတတ္။
ေလးပါးသစၥာ မသိရွာ၍
မမွန္တာသိ တဏွာၿငိေသာ္
ဒိဌိမာယာ အ၀ိဇၨာေၾကာင့္
သူငါခပင္း သာသနာတြင္းႏွင့္
ႀကံဳျခင္းႀကီးစြာ ဆံုရပါလည္း
တဏွာလႊမ္းမိုး ကုသိုလ္မ်ိဳးသာ
အားကိုးရွာ၍ -
သံသရာေၾကာ စုန္ဆန္ေမ်ာခဲ့
ေလာ-ေဒါ-ေမာ မီး ၿဖိဳၿဖိဳင္ၿပီးသည္
သည္မီး ဘယ္ခါ ၿငိမ္းလိမ့္မည္တည္း။
၀ိပႆနာတရား အလုပ္ကို လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ခႏၶာငါးပါးကို သတိပဌာန္တရားေတာ္နဲ႔ ေ၀ဖန္ျခင္း၊ စရိုက္ကမၼဌာန္းေရြျခင္းမ်ိဳး ေဆာင္ရြက္ရပါတယ္။
ခႏၶာငါးပါး-
ရူပကၡႏၶာ၊ ေ၀ဒနကၡႏၶာ၊ သညာကၡႏၶာ၊ သခၤါရကၡႏၶာ၊ ၀ိညာဏကၡႏၶာ ဟူ၍ျဖစ္ၿပီး ယင္းငါးပါးအား သတိပဌာန္တရားေတာ္အတြင္းသို႔ သြတ္သြင္းသည့္အခါတြင္-
၁။ ရုပ္သည္ ကာယႏုပႆာနာ သတိပဌာန္၊
၂။ ေ၀ဒနာသည္ ေ၀ဒနာႏုပႆနာ သတိပဌာန္၊
၃။ စိတ္သည္ စိတၱာႏုပႆနာ သတိပဌာန္၊
၄။ သညာႏွင့္ သခၤါရသည္ ဓမၼာႏုပႆနာ သတိပဌာန္၊
၀ိပႆနာတရားမ်ားကို အားထုတ္မည့္ ေယာဂီအတြက္ စရိုက္ႏွင့္ေလ်ာ္သည့္ သတိပဌာန္ကို မိမိစီစစ္၍ ေရြးခ်ယ္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။
ကိေလသာမ်ားၿပီး ဉာဏ္ထိုင္းသူ = ကာယႏုပႆနာ သတိပဌာန္ရႈ၊
ကိေလသာမ်ားၿပီး ဉာဏ္ထက္သူ = ေ၀ဒနာႏုပႆနာ သတိပဌာန္ရႈ၊
ဒိဌိစရိုက္မ်ားသူ = စိတၱာႏုပႆနာ သတိပဌာန္ရႈ၊
ကိေလသာနည္းပါး၍ ဉာဏ္ထက္သူ = ဓမၼာႏုပႆနာ သတိပဌာန္ရႈ၊
မွတ္ခ်က္ ။ မည္သည့္ အႏုပႆနာကို ေရြးခ်ယ္ၿပီးရႈသည္ျဖစ္ေစ- ဥပမာ ကာယႏုပႆနာကို ရႈအံ့၊ ရႈဖန္မ်ား၍ ဉာဏ္ထက္ျမက္လာေသာ္ ရုပ္ကိုမေတြ႔ေတာ့ပဲ ရုပ္အနိစၥ (ဒုကၡသစၥာ) ကိုသာေတြ႔မွ လမ္းမွန္သည္။ ေ၀ဒနာကို ရႈသည္ဆိုေသာ္လည္း ေ၀ဒနာ၏ အနိစၥ၊ စိတ္ကိုရႈေသာ္လည္း စိတ္၏ အနိစၥကို ျမင္မွသာ စရိုက္ႏွင့္ ကမၼဌာန္းသည္ သင့္ေလ်ာ္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤနည္းအတိုင္း ေရြးခ်ယ္တတ္ၾကပါေစ။
ေမတၱာျဖင့္
တီတင့္(၃၁-၈-၂၀၁၇)

ခဏေစာင့္ပါ...

 
©2012 အန္တီတင့္၏ အမွတ္တရေလးမ်ား | Design by Mozz