12.9.17

ပါရမီဆယ္ပါး-အျပားသံုးဆယ္


ဒီတစ္ေခါက္တင္မည့္ ပို႔စ္ကနည္းနည္းရွည္တာေၾကာင့္ နားနားၿပီးဖတ္-မွတ္ၾကပါလို႔ စာဖတ္သူတို႔ကို ဦးစြာပထမ ေမတၱာရပ္ခံပါရေစ။ ဒီပို႔စ္ေလးျဖစ္ေပၚလာရျခင္း အေၾကာင္းရင္းက- လြန္ခဲ့တဲ့ ၅-ရက္ေလာက္က ခင္ပြန္းျဖစ္သူ ကြ်န္မကို ‘ပါရမီဆယ္ပါး အျပားသံုးဆယ္’ နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အဓိပၸါယ္ကိုေမးပါတယ္။ ပို႔စ္တစ္ပုဒ္အျဖစ္နဲ႔ တင္လိုက္ရင္စာဖတ္သူတို႔လည္း ဖတ္လို႔ရ ကြ်န္မအတြက္လည္း ဘေလာ့ဂ္မွာပို႔စ္တစ္ပုဒ္အျဖစ္ သိမ္းဆည္းႏုိင္မယ္လို႔ေတြးခဲ့တယ္။ စိတ္ကသာ ေတြးေနခဲ့ေပမယ့္ လက္ေတြ႔ကအေကာင္အထည္ေဖၚဘို႔ရာ တိုေတာင္းတဲ့အခ်ိန္ေတြက ကိုယ္မသိလိုက္တဲ့ မ်က္စိတစ္မွိတ္ လွ်ပ္တစ္ျပက္အတြင္းမွာ ကုန္မွန္းမသိ ကုန္ကုန္သြားခဲ့တယ္။ ၾကာသာပေတးေန႔ ညေနမွာေတာ့ ခင္ပြန္းျဖစ္သူတို႔ မိဘ ဘိုးဘြား အစဥ္အဆက္ကိုးကြယ္ၿပီး သားတို႔ႏွစ္ေယာက္ ရွင္ျပဳ ကိုရင္၀တ္ခဲ့တဲ့ အေရွ႕ေက်ာင္း ဆရာေတာ္ႀကီး အသက္(၉၉)ႏွစ္ ဘ၀နတ္ထံပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားတယ္လို႔ ဖုန္းသတင္း၀င္လာပါတယ္။ ခင္ပြန္းလည္း ညတြင္းခ်င္း လိုအပ္တဲ့ ပစၥည္းေလးေတြ၀ယ္၊ ခရီးသြားဘို႔ အကႌ်ေတြထည့္ၿပီး ေသာၾကာမနက္ အေစာဆံုးကားနဲ႔ ေတာင္တြင္းႀကီးဘက္ကို ထြက္သြားတယ္။ 
 ခင္ပြန္းရဲ႕ ေက်းဇူးရွင္မိဘႏွစ္ပါးနဲ႔ အေရွ႕ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ႀကီး 

စေနေန႔က သြားေရာက္ၾကည့္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ေမတၱာေရာင္စဥ္တန္းမ်ား

တနဂၤေႏြေန႔က သူငယ္ခ်င္း ကိုက်င္စိန္တို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံရဲ႕ ေက်းဇူးနဲ႔ ကုန္းျမင့္သာမွာ ဆံုဆည္းျဖစ္ခဲ့တဲ့ 
75-81 RIT Welfare Group မွ သူငယ္ခ်င္းတစ္စု
ခင္ပြန္းခရီးသြားတုန္းေလး သူေမးထားတဲ့ ေမးခြန္းကို ပို႔စ္တစ္ပုဒ္အျဖစ္တင္မယ္လို႔ ေတြးရင္း လက္ေတာ့ပ္ေလးဖြင့္ကာရွိေသး မသြားမျဖစ္တဲ့ ကိစၥတစ္ခုကေပၚလာျပန္တယ္။ ၿမိဳ႕ထဲအထိ သြားရမွာဆိုေတာ့ သိလိုက္ပါၿပီ ကားပိတ္ပံုနဲ႔ ညေနမေစာင္းမခ်င္း အိမ္ျပန္မေရာက္ေတာ့ဘူးလို႔။ ေသာၾကာတစ္ရက္ကုန္သြားၿပီး စေနေန႔က်ေတာ့ တစ္ခ်ိန္က ဘေလာ့ဂ္ဂါတစ္ေယာက္ အခုေတာ့ Producer at PS Films က ဒါရိုက္တာေပါ့။ ၀ဇီရာမွာျပသတဲ့ ရုပ္ရွင္ပြဲေတာ္ကို မေရာက္မျဖစ္လို႔ အေရာက္သြားခဲ့တယ္။ တစ္ခါ တနဂၤေႏြေန႔ မနက္ေရာက္ေတာ့ 75-81 RIT Welfare Group ဆံုဆည္းခြင့္ရဘို႔အတြက္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ကုန္းျမင့္သာမွာစီစဥ္ေပးတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြ ဆံုဆည္းပြဲဟာလည္း ကြ်န္မအတြက္အေရးႀကီးေနျပန္တယ္။ ဒီလို ဒီလိုနဲ႔ တနလၤာေန႔မွာ အိမ္အတြက္လိုအပ္တာေလးေတြ ၀ယ္ျဖည့္ရတဲ့ ဟိုနားသည္နား ဟို၀ယ္သည္၀ယ္ ကိစၥနဲ႔ တစ္ရက္တာကုန္လြန္ၿပီး ဒီေန႔မနက္ ၅နာရီမွာ ခရီးကေန ျပန္ေရာက္လာတဲ့ ခင္ပြန္းကိုျမင္မွ အေႂကြးပို႔စ္ေလးကို အသည္းအသန္တင္ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။ 

ပါရမီဆယ္ပါး-အျပားသံုးဆယ္
(၁) ဒါနပါရမီ
ဒါနသည္ စြန္႔ျခင္းလကၡဏာရွိ၏၊ ၿငိတြယ္ေသာ ေလာဘကို ဖ်က္ဆီးျခင္းကိစၥရွိ၏၊ မၿငိမတြယ္ျခင္းလွ်င္ ဉာဏ္၌ထင္ေသာ အျခင္းအရာရွိ၏၊ စြန္႔လွဴထိုက္ေသာ ဝတၳဳလွ်င္ နီးစြာေသာအေၾကာင္းပဒ႒ာန္ ရွိ၏။
(၂) သီလပါရမီ
သီလသည္ ကိုယ္,နႈတ္ႏွစ္ပါးကို သိမ္းဆည္းေသာအား ေကာင္းစြာထားျခင္း လကၡဏာရွိ၏၊ မေကာင္းေသာ ကိုယ္,နႈတ္အမႈ ဟူေသာအကုသိုလ္ ဓမၼကို ဖ်က္ဆီးျခင္းကိစၥရွိ၏ ကိုယ္,နႈတ္အမႈ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းျခင္းလွ်င္ ထင္ေသာပစၥပ႒ာန္ရွိ၏၊ မေကာင္းမႈတို႔ျပဳရန္ ရွက္,ေၾကာက္ျခင္းလွ်င္ နီးစြာေသာ အေၾကာင္းပဒ႒ာန္ ရွိ၏။
(၃) ေနကၡမပါရမီ
နိကၡမသည္ ကာမမွလည္းေကာင္း, ဘဝမွလည္းေကာင္း ထြက္ခြာကြ်တ္လြတ္ျခင္း လကၡဏာရွိ၏။ ကာမ၏ အျပစ္, ဘဝ၏အျပစ္တို႔ကို အလင္းထင္ေအာင္ျပျခင္း ကိစၥ ရွိ၏။ ထိုကာမ ဘဝကိုသာလွ်င္ မေတြ႕လိုမႈ, မ်က္ကြယ္ျပဳလိုေသာအျဖစ္လွ်င္ ထင္ေသာပစၥပဌာန္ရွိ၏၊ ကာမေဘး, ဘဝေဘးတို႔မွ ထိတ္လန္႔ေသာ အေၾကာင္းပဒဌာန္ ရွိ၏။
(၄) ပညာပါရမီ
ပညာသည္ သဘာဝ ဟုတ္မွန္တိုင္းေသာ သေဘာတရားကို ထိုးထြင္း၍သိျမင္ျခင္း လကၡဏာရွိ၏။ ဉာဏ္၏အရာ အာရုံ ဓမၼ သဘာဝကို ထြန္းျပျခင္း ကိစၥရွိ၏။ မေတြမေဝျခင္းလွ်င္ ထင္ေသာပစၥဳပ႒ာန္ ရွိ၏။ စိတ္၏ တည္ၾကည္ျခင္းလွ်င္ နီးစြာေသာ အေၾကာင္းပဒ႒ာန္ ရွိ၏။
(၅) ဝီရိယပါရမီ
ဝီရိယသည္ အားသစ္ ၾကိဳးပမ္းျခင္းလကၡဏာရွိ၏၊ စိတ္ကို မေလ်ာ့မရဲ ခိုင္ျမဲတင္းရင္းေအာင္ ေထာက္ပ့ံျခင္း ကိစၥရွိ၏၊ မတြန္႔မဆုတ္ ျခင္းလွ်င္ထင္ေသာပစၥဳ ပဌာန္ရွိ၏၊ ဇာတိေဘး, ဇရာေဘး, ဗ်ာတိေဘး, မရဏေဘး, စသည္တို႔ကို ေတြးမိေလတိုင္း အလိႈင္းတၾကီးအား သည္းေဆြ႕ခုန္ နွလံုးတုန္ျခင္းလွ်င္ နီးစြာေသာ အေၾကာင္း ပဒဌာန္ရွိ၏။
(၆) ခႏၲီပါရမီ
ခႏၲီသည္ နွလံုးခိုင္ခန္႔ျခင္း လကၡဏာရွိ၏၊ ေလာက ဓေလ့ ႀကိဳက္ၾကံဳေတြ႕လည္း မေရြ႕မယိုင္ သည္းခံႏိုင္ျခင္း ကိစၥရွိ၏၊ သူတထူးတို႔ က်ဴးက်ဴး လြန္လြန္ ဝန္တာျပစ္ဖို႔ ျပဳသည္တို႔ကို သူသို႔တဖန္ အမ်က္မာန္ျဖင့္ လွန္ျပန္မရွိ သည္းခံခ်ိျခင္းလွ်င္ ထင္ေသာပစၥဳပ႒ာရွိ၏၊ ဟုတ္မွန္တိုင္းေသာ ဓမၼသေဘာကို ျမင္ႏိုင္ေသာ ဉာဏ္လွ်င္ ပဒ႒ာန္ရွိ၏။
(၇) သစၥာပါရမီ
သစၥာသည္ သူတပါးကို မွတ္မွား,ယူမွား တိမ္းပါးေခ်ာ္ခြ်တ္ေအာင္ မျပဳျခင္း လကၡဏာရွိ၏၊ မိမိသိတိုင္း ျမင္တိုင္း ဟုတ္မွန္တိုင္းကိုသာ အလင္းဖြင့္ျပျခင္းကိစၥရွိ၏၊ ႁမြက္ဆိုသမွ် ယံုၾကည္ရ၍ ၾသဇာနွစ္ဆီ ခ်ိဳဆိမ့္အီေသာ စကားရွိသည္၏ အျဖစ္လွ်င္ထင္ေသာ ပစၥဳပ႒ာန္ရွိ၏၊ ကိုယ္အမႈ, နႈတ္အမႈ ျဖဴေျဖာင့္ေမြ႕ျခင္း၌ အေလးဂရုျပဳျခင္းလွ်င္ နီးစြာေသာအေၾကာင္းပဒ႒ာန္ရွိ၏။
(၈) အဓိ႒ာန္ပါရမီ
အဓိ႒ာန္သည္ သဗၺညဳ ေဗာဓိ- ပေစၥက ေဗာဓိ- သာဝက ေဗာဓိ ဟူေသာ ေဗာဓိသံုးမ်ိဳးတို႔၏ အေခ်မူလ သမ႓ာရ ျဖစ္ကုန္ေသာ ဒါနမႈ, သီလမႈ, နိကၡမမႈ, ပညာမႈ စသည္တုိ႔၌ မေရြ႕မယိုင္ ႀက႕ံခိုင္စြဲၿမဲျခင္း လကၡဏာရွိ၏၊ ထိုသမ႓ာရမူတုိ႔၏ ဆန္႔က်င္ဘက္အသင္းကို နိွပ္နင္းပယ္ရွားျခင္း ကိစၥရွိ၏၊ ထိုသမ႓ာရမူတို႔၌ မလႈပ္မရွားသည္၏အျဖစ္လွ်င္ ထင္ရွားေသာပစၥဳပ႒ာန္ရွိ၏၊ ဒါန စေသာ ေဗာဓိမူလ တရားစုလွ်င္ နီးစြာေသာ အေၾကာင္းပဒ႒ာန္ရွိ၏။
(၉) ေမတၱာပါရမီ
ေမတၱာသည္ သတၱဝါတပါး ေက်းဇူးမ်ားအံ့ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ျဖစ္ျခင္းလကၡဏာရွိ၏၊ သူတပါး၏ ေကာင္းက်ိဳးကို လြန္စြာ သယ္ပိုးျခင္းကိစၥရွိ၏၊ လျပည့္ဝန္းကဲသို႔ ရႊန္းရႊန္းၾကည္ဆြ ေအးျမၿငိမ္းခ်မ္းေသာ စိတ္သေဘာလွ်င္ ထင္ေသာပစၥဳပ႒ာန္ရွိ၏၊ သတၱဝါတို႔၏ နွစ္သက္ဖြယ္ေသာဂုဏ္ကိုသာ ရႈျမင္တတ္ေသာ ဉာဏ္လွ်င္ နီးစြာေသာ အေၾကာင္းပဒ႒ာန္ ရွိ၏။
(၁၀) ဥေပကၡာပါရမီ
ဥေပကၡာသည္ ခ်ီးေျမွာက္, ရႈတ္ခ် နွစ္ဌာန၌ တူမွ်သမႈ လ်စ္လ်ဴရႈေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ျဖစ္ျခင္းလကၡဏာရွိ၏၊ ညီမွ်ေသာ သေဘာအားျဖင့္ ရႈျခင္းကိစၥရွိ၏၊ မုန္းသည္, ခ်စ္သည္ နွစ္မည္နွစ္သင္း ကင္းၿငိမ္းျခင္းလွ်င္ ထင္ေသာပစၥဳပ႒ာန္ရွိ၏၊ ဘယ္သူမျပဳမိမိမႈဟု အရႈအဆင္ျခင္း ေကာင္းစြာျမင္ေသာ ဉာဏ္ပညာလွ်င္ နီးစြာေသာ အေၾကာင္းပဒ႒ာန္ ရွိ၏။ 

၁။ မူလ(ရိုးရိုး)ပါရမီ(၁၀)ပါး ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္ေသာ ပစၥည္းဥစၥာ အရာ၀တၳဳအားလံုးကို စြန္႔လႊတ္လွဴဒါန္းျခင္း။ (အလွဴခံလာပါက ဇနီးမယား၊ သမီး သားတို႔ကိုလည္း စြန္႔လႊတ္လွဴဒါန္းျခင္း။ )
၂။ ဥပပါရမီ(၁၀)ပါး ကိုယ္ခႏၶာႏွင့္ဆက္စပ္ေသာ ပိုယ္အဂၤါအစိတ္အပိုင္း အားလံုးကို စြန္႔လႊတ္ လွဴဒါန္းျခင္း။ (ကိုယ္အဂၤါအစိတ္အပိုင္းဟူသည္ မ်က္စိ၊ လက္၊ ေျခ စသည့္ လိုအပ္တာမွန္သမွ် စြန္႔လႊတ္ လွဴဒါန္းျခင္း)
၃။ ပရမတၳပါရမီ(၁၀)ပါး ကိုယ့္အသက္ကို မငဲ့ကြက္ဘဲ၊ အသက္စြန္႔ကာ စြန္႔လႊတ္လွဴဒါန္းျခင္း။ ။ (အသက္ အေသခံကာ လွဴဒါန္းမႈမွန္သမွ် ပရမတၳပါရမီပင္တည္း။)
ပါရမီ (၁၀)ပါးကို ဤ ၃-ပါးျဖင့္ ေျမွာက္ပါက အျပား(၃၀)ျဖစ္၏။ 

ဥပမာ - ဒါနပါရမီသည္-
၁။ဒါနပါရမီ၊ ၂။ဒါနဥပပါရမီ၊ ၃။ဒါနပရမတၳပါရမီ ဟူ၍ သံုးပါးစီ ျဖစ္လာ၍ ပရမီ(၁၀)ပါးမွသည္ အျပား(၃၀) ျဖစ္လာရပါသည္။ 

‘Blogger dream’ ဘေလာ့ဂ္ကေန ရရွိခဲ့တာေၾကာင့္ ဘေလာ့ဂ္ပိုင္ရွင္ကို အထူးပဲ ေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္။ 

ေမတၱာျဖင့္
တီတင့္(၁၂-၉-၂၀၁၇)
၁၃၇၉ ခုႏွစ္၊ ေတာ္သလင္းလဆုတ္ (၇)ရက္။

ခဏေစာင့္ပါ...

 
©2012 အန္တီတင့္၏ အမွတ္တရေလးမ်ား | Design by Mozz